DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A Red Bull jobb motort kap, mint a Lotus

A német Auto Motor und Sport értesülései szerint a Renault sokkal jobban kiszolgálja a Red Bull istállót, mint a Lotust.

A lap újságírója Michael Schmidt azt állítja, hogy a Lotus csak most a Kínai Nagydíjra kapta meg a Renault V6-os turbómotorjának legújabb változatát, amit a Red Bull és a Toro Rosso istállók már az előző Bahreini Nagydíjon is használtak. Az olasz Autosprint szerint ennek csak az volt az oka, hogy az enstone-i gárda az E22-es versenyautójuk problémái miatt képtelenek voltak használni a Renault új erőforrását. A német Auto Motor und Sport szerint azonban a probléma ennél összetettebb.



 

Schmidt azt állítja, hogy a Renault kevesebb, mint feleannyi pénzt invesztált a V6-os motor projektjébe, mint a Mercedes, ennek következtében pedig nem csak a fejlesztések területén kerültek hátrányba, de egyszerűen arra is képtelenek, hogy elég alkatrészt készítsenek ahhoz, hogy megfelelő szinten ellássák az összes 2014-es partnerüket (Red Bull, Toro Rosso, Lotus, Caterham). És természetesen "mint nem hivatalos gyári csapat a Red Bull kapja a legjobb ellátást" - írta Schmidt.



 



 

És mivel a Red Bull mellett az energiaitalosok junior alakulata a Toro Rosso is fontos szerepet játszik a Renault motorok problémáinak a megoldásában, így az ellátási lista második helyére a faenzai gárda került. A német lap szerint így a lista harmadik helyére csúszó Lotus olyan motorokat kénytelen használni, amelyek teljesítménye akár 30 lóerővel is elmarad a Red Bull V6-osától. "A Lotus azonban figyelmeztetést küldött és arra szólítja fel a Renault, hogy nekik is ugyanolyan kiszolgálást nyújtson, mint a Red Bullnak" - állítja Schmidt.



 

A Renault azonban azzal védekezett, hogy a Red Bull főszponzora az Infiniti (ami egyébként a Renault tulajdonában lévő Nissan leányvállalata) komoly pénzekkel támogatja a motorjuk fejlesztését. Mindenesetre állítólag a franciák megígérték a Lotusnak, hogy a Spanyol Nagydíjra megkapják az egyenlő bánásmódot. "Csak idő kérdése, hogy szállítani tudjuk azt, amit elvárunk az autótól" - nyilatkozta nem rég a Lotus csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: