A délelőtti szabadedzésen látott eső intenzitása nem enyhült, így hasonló körülmények között ismét esős időmérőre készülhetett a mezőny - idén Melbourne és Sepang után már harmadszor.
Pastor Maldonado öt rajthelyes büntetéssel kezdte a hétvégét bahreini balesete miatt, ám ez hatástalanná vált, hiszen a venezuelai részt sem tudott venni a kvalifikáción. Lotusában a mai szabadedzés során probléma adódott a hajtáslánccal, amit a csapat nem is tudott helyrehozni időben, így a nehéz hétvégét teljesítő Maldonado az utolsó helyről kezdi majd meg a vasárnapi futamot.
A Q1-nek a mezőny nagy része extrém esőgumikkal vágott neki, ám ahogy teltek a percek, a tabella végén állók kockáztatni próbáltak az intermediate-ekkel, hátha így feljebb kerülhetnek a rangsorban. Az élmezőnynek erre nem volt szüksége, ám a kiesés határán állók között már az intereken teljesített gyors körök döntöttek. Végül a két kiscsapat pilótái mellett még Esteban Gutierrez volt kénytelen búcsúzni az első szakaszban, míg a legjobb idővel itt Lewis Hamilton zárt, aki mögé egy átmeneti gumikon futott erős idővel Nico Hülkenberg jött fel.
A Q2-ben már mindenki számára az inter volt a biztos választás. Hamilton ismét az első helyen végzett, Sebastian Vettel a nyomában maradt, míg Nico Rosberget Daniel Ricciardo követte közelről az időeredményekben. A Red Bull tehát - akárcsak az előző két esős időmérőn - itt is közel tudott maradni a Mercedeshez. Más élcsapatok számára azonban nem ment minden jól: a két McLaren és Kimi Raikkönen sem tudott továbbjutni a legjobb tíz közé - a finn és Jenson Button is csak néhány századdal maradtak le. Bekerült viszont a Q3-ba az esőben eddig küszködő mindkét Williams, valamint idén első alkalommal a Lotus is Romain Grosjean vezetésével.
A várakozásoknak megfelelően így az utolsó 12 perc a Mercedes és a Red Bull csatáját hozta - intermediate gumikon. Hamilton első próbálkozásra az élre állt, ám Vettel és Ricciardo köre bizonyította, hogy a címvédőknek most lehet a legjobb esélyük a német csapat legyőzősére. Ricciardónak sikerült is javítania a második próbálkozásra, de ezzel is csak az előnyét tovább növelő Hamilton mögé jött be. Vettel viszont nem tudott előrelépni, így a harmadik helyen végzett a mindkét utolsó körében hibázó Rosberg előtt - a Mercedes németje az utolsó pillanatokban a célegyenesre fordulva pördült meg.
Fernando Alonso az 5. helyet szerezte meg, a Ferrarit pedig a két Williams követi. A top10-et Nico Hülkenberg, Jean-Eric Vergne és Romain Grosjean zárja.
A vasárnap délelőtt 9 órakor kezdődő futamot tehát Lewis Hamilton kezdheti majd meg az élről Daniel Ricciardo elől.
A Kínai Nagydíj időmérőjének végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:55.516 | 1:54.029 | 1:53.860 | 21 |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:56.641 | 1:55.302 | 1:54.455 | 23 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:55.926 | 1:54.499 | 1:54.960 | 23 |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:56.058 | 1:55.294 | 1:55.143 | 22 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:56.961 | 1:55.765 | 1:55.637 | 21 |
6 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:56.850 | 1:56.757 | 1:56.147 | 24 |
7 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:56.501 | 1:56.253 | 1:56.282 | 24 |
8 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:55.913 | 1:56.847 | 1:56.366 | 23 |
9 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:57.477 | 1:56.584 | 1:56.773 | 23 |
10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:58.411 | 1:56.407 | 1:57.079 | 22 |
11 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:58.279 | 1:56.860 | - | 17 |
12 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:57.783 | 1:56.963 | - | 17 |
13 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:57.261 | 1:57.289 | - | 18 |
14 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:58.138 | 1:57.393 | - | 17 |
15 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:57.369 | 1:57.675 | - | 17 |
16 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:58.362 | 1:58.264 | - | 17 |
17 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:58.988 | - | - | 10 |
18 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:59.260 | - | - | 10 |
19 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:59.326 | - | - | 10 |
20 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 2:00.646 | - | - | 10 |
21 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 2:00.865 | - | - | 10 |
22 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | - | - | - | 0 |