DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Mattiacci: Azt hittem, áprilisi tréfa a kinevezésem

A Ferrari újdonsült csapatfőnöke, Marco Mattiacci a Kínai Nagydíj pénteki edzéseit követően ejtette meg első hivatalos interjúját a Formula-1-es paddockban. A szakember elmondta, először nem akarta elhinni kinevezését, de immár rendkívül motivált annak érdekében, hogy bizonyítsa képességeit, és még az idei szezonban előrelendítse a csapatot.

 

Az eddig a Ferrari észak-amerikai eladásait igazgató Mattiacci egy héttel ezelőtt még New Yorkban tartózkodott, amikor egy meglehetősen korai időpontban Luca di Montezemolo kereste fel őt telefonon.

 

"Pénteken reggel 5:58-kor kaptam a hívást" - idézi vissza felkérésének körülményeit. "Az elnök, Montezemolo telefonált, és beszámolt az ötletéről. Először azt hittem, hogy egy megkésett áprilisi tréfa áldozata lettem. Két-három perc kellett, hogy rájöjjek, tényleg komolyan beszél, hiszen már a repülőm is le volt foglalva, ami három óra múlva indult New Yorkból Milánóba. Szombat reggel érkeztem meg Maranellóba, a fioranói pályára."

 

"Elfogadom a kihívást, hiszen időnként jót tesz, ha új szemléletmódot hozunk egy csapatba. Ám először bizonyítanom kell, hogy a Ferrari szintjén vagyok, majd pedig azt, hogy a Formula-1-ben is megállom a helyem. Ennek következtében egy rendkívül motivált ember áll önök előtt."

 



A Ferrari Mercedeshez mért lemaradását látva egyesek már úgy vélik, hogy a csapat jobban tenné, ha a jövő évre koncentrálva máris feladná idei törekvéseit, de Mattiacci fejében nem fordult meg ilyesmi.

 

"Nem adjuk fel a küzdelmet. Az a célunk, hogy a lehető legközelebb zárkózzunk fel az élen álló csapathoz, a Mercedeshez, ami nem lesz könnyű feladat. önök mind jártasabban nálam a versenyzésben, így nagyon jól tudják, hogy rengeteg változó befolyásolhat egy kört, egy versenyt vagy egy bajnokságot. Még csak a negyedik futamnál járunk, így még korai meghozni bizonyos döntéseket" - válaszolt a kérdésekre az újdonsült csapatvezető, aki mivel az istálló tagjait még alig ismeri, elhamarkodottnak tartja az azonnali személyzetcseréket.

 

"Én nem vagyok mérnök, de 800 emberünk dolgozik azon, hogy gyorsabbá tegye az autót, akik a legjobban képzett szakemberek. Az én dolgom, hogy motivációt adjak és kijelöljem a ránk váró projekteket. Nem én fogom egy másodperccel javítani az autó tempóját, ez a velünk dolgozó mérnökök feladata lesz."

 

Mattiacci elmondta, szombaton és hétfőn is sokat egyeztetett elődjével, a posztjáról pár napja leköszönő Stefano Domenicalival. "Stefano egy nagyszerű ember. Barátok vagyunk, és sokat beszélgettünk az elmúlt napokban: hétfőn az egész napot együtt töltöttük. Hatalmas tiszteletet mutatok iránta, emberként és szakemberként is. Így természetes volt, hogy a háttérben átbeszéljük ezt a dolgot" - mondta el a nap legnagyobb részében napszemüvege mögé bújó csapatfőnök.

 

Ám erre a jelenségre is volt magyarázata: "Ha az ember kevesebb, mint négy nap alatt majdnem 40 órát repüléssel tölt, és ez idő alatt egyáltalán nem alszik, akkor bizonyára szükség van arra a napszemüvegre" - mutatott rá Mattiacci, akinek New Yorkból Olaszországba, onnan pedig Sanghajba utazva az eltérő időzónákhoz is alkalmazkodnia kellett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: