A dán debütálása eddig hullámvasúthoz hasonlatos: első futamán nagyszerűen vezetve a dobogóra állt, ám Malajziában és Bahreinben is összekoccant Kimi Raikkönennel az első körökben, s utóbbi versenyen a tempó terén sem tudta megközelíteni csapattársát, Jenson Buttont, kieséséig pedig a középmezőnyben autózott.
"Nem könnyű a mezőny sűrűjében menni. Egész máshogy kell ott versenyezni" - számolt be új tapasztalatairól. "Amikor az ember az élen van, annyi a dolga, hogy megbirkózzon az ezzel járó nyomással és harcoljon a győzelemért."
"Ãm hátrébb egészen máshogy mennek a dolgok és könnyű frusztrálttá válni a 9. vagy a 6. helyen autózva. Nagyobb a forgalom, több autóval ütközhetünk - most még ezzel kapcsolatban is tanulnom kell."
"Senkivel sem lenne szabad ütköznöm, a tiszta versenyekre kell törekednem, hiszen nem nevezhető ideálisnak, ha az első szárny cseréje miatt kell a bokszban időznöm."
Talán a hétvége eredményei tették indokolttá, hogy a McLaren módosítson bahreini tesztprogramján, és ezért Stoffel Vandoorne illetve Oliver Turvey helyett mindkét nap Magnussen gyakorolt az autóban.
"Bahreinben volt az eddigi leggyengébb versenyem" - ismerte el. "Rengeteg kérdés merült fel a futamot követően, és sokat segített, hogy mindent lépésről lépésre átvettünk. Mivel azon a pályán nem volt jó a tempóm, ezért hasznos volt, hogy végigcsinálhattam a tesztet. Egyértelműen fejlődtem ennek köszönhetően."