Az FIA elnöke az első futamokon olykor problémás átfolyásmérők szükségességét illetően sem akart egyértelműen állást foglalni, de célzott rá, hogy a mellőzésük csak még több bonyodalmat okozna.
"Vannak szabályok, amiket a csapatoknak tisztelniük kell. Nekem az sem jelente problémát, ha nem lennének átfolyásmérők, ez viszont egyet jelentene azzal, hogy a motorok szabad kapacitással működnek. Az egyetlen mód a motorok kapacitásának kordában tartására, ha Az FIA kontrollálja az üzemanyag áramlásának sebességét."
"Ugyanaz a helyzet, mint a padlólemezekkel. Ott is vannak bizonyos határok, és ha egy csapat padlólemezének dimenziói túllépik a megadott értékeket, kizárásra kerülnek."
Fabrice Lom, az FIA hajtásláncokért felelős vezetője Malajziában elmagyarázta, milyen következményekkel járna az, ha nem korlátoznák a benzin átfolyását a futamokon.