DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Williams a safety car és a hátsó gumik miatt maradt le

A Williams csapat versenyzői és a most érkező Rob Smedley is úgy véli, hogy meg kell oldani a hátsó gumikkal kapcsolatos problémákat az előrelépéshez.

A Williams autói ismét csak a 7-8. helyen zártak, bár Bottas a harmadikról indult, s egy ideig úgy tűnt, hogy akár a 3-4. helyet is megszerezhetik a grove-iak. Amellett, hogy a safety car beküldése a Maldonado-Gutierrez balesetet követően bizonyosan nem segítette a Williamst, Massa és Bottas egyaránt a hátsó gumikra panaszkodott, mely az egyébként remek autójuk legnagyobb gyengeségéből, a hátsó leszorítóerő hiányosságából fakad.



 



 

"A Force Indiával harcoltunk" - mondta Massa. "Az egész versenyen így volt, csakhogy jobban használták a hátsó abroncsokat, így képesek voltak a két kiállásra, mi viszont nem. Sok területen kell még fejleszteni az autónkat, mivel láttunk olyanokat, akik képesek voltak a két kiállásra, mi viszont nem tudtuk ugyanezt megtenni."



 

Bottas is hasonló véleményen van: "A gumikopás, különösen a hátsó esetében, sokkal magasabb volt a vártnál. A célunk a két kiállásos taktika volt, de egészen korán háromra kellett váltanunk, ami a végén megbosszulta magát, főleg a safety car miatt. Úgy tűnik, a Force India tapadása jobb a kanyarok kijáratán. Végül az utolsó három kört egy vonatban töltöttük a két Force India és a két Red Bull mögött, de a kijáratokon mindig elhúztak, így nem tudtunk igazán közel kerülni az előzéshez."



 



 

A csapatnál most munkába álló Ron Smedley szerint az autót fejleszteni kell, méghozzá nem csak az aerodinamika szempontjából: "Fontos, hogy nem csak egy területet nézünk, ez rossz megközelítés lenne. Ez egy aerodinamikai formula, de több száz, ha nem több ezer apró részlet van, amivel foglalkoznunk kell. A safety car nélkül a hetedik helynél előrébb végezhettünk volna. Nem jött jól, de ez benne van az F1-ben. A stratégiánkkal viszont igencsak elégedett vagyok."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: