Az újraindulás után a Mercedes pilótája, Lewis Hamilton állt az élen a közepes keverékkel csapattársa, Nico Rosberg előtt, aki egy eltérő két kerékcserés stratégiával a futamot a gyorsabb, lágy keveréken fejezte be. Annak ellenére, hogy a gumi elméletileg lassabb volt, Hamilton tartani tudta Rosberget. Hasonló harcok folytak az első tízben, a gyorsabb keveréken lévő pilóták azokkal harcoltak, akik a lassabb abroncson voltak.
Azonban, a több mint egy másodperces különbség a P Zero Fehér (közepes) és a P Zero Sárga (lágy) keverék között a hűvösebb időben lecsökkent, az 57 körös verseny alatt a pálya három °C fokot hűlt.
Az első hat helyezett két kerékcserés stratégiát alkalmazott, a Red Bull pilótái, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel eltérő taktikával a negyedik és hatodik helyen végeztek a 13. és 10. helyről indulva. Vettel volt a két pilóta közül az egyik, aki közepes keveréken kezdett.
Keddtől a csapatok az év első szezon közbeni tesztjén vesznek részt. A 2014-es szabályok értelmében a szezon közbeni tesztnapokból egyet minden csapatnak gumitesztelésre kell fordítania. Kedden a Caterham tesztel a Pirellinek, szerdán a Mercedes és a Williams.
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Fantasztikus kerék-kerék elleni küzdelmeket láthattunk Bahreinben, amelyben a gumistratégia és a sebesség kezelése fontos szerepet kapott. A pálya hőmérsékletének visszaesése miatt néhány csapat három kerékcserés stratégiáját két kerékcserésre alakította át. Amikor a biztonsági autó a futam vége felé a pályára gurult a pilóták különböző abroncsokon voltak, ez mindig garancia egy izgalmas befejezésre. Most az év első szezon közbeni tesztjére készülünk. Lehetőségünk lesz a jövő évre tesztelni az idei autókkal, amely örömteli, várjuk már, hogy kiderüljön, milyen munkát tudunk végezni."
Az igazság pillanata
Leggyorsabb jóslatunk az 57 körös versenyre a két kerékcserés stratégia volt, de azt mondtuk, a két kerékcsere is elképzelhető: rajt a lágy, váltás a lágyra a 22. körben, majd a közepesre a 44. körben. Közel voltunk ehhez. Hamilton a lágy keveréken rajtolt, első kerékcseréjén lágy keveréket kapott a 19. körben, utolsó etapját a közepes keveréken teljesítette a 41. körtől.
Pirelli: Két kerékcsere volt a nyerő
https://formula.hu/f1/2014/04/06/pirelli-ket-kerekcsere-volt-a-nyero 2014-04-06 22:17:00 2014-04-06 22:17:00
A gumistratégia állt a középpontban a Formula-1 utóbbi történetének egyik legszorosabb versenyén, az izgalmas zárásban a biztonsági autó is szerepet vállalt, amely 10 körrel a leintés előtt állt ki a mezőny elől.