DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Pirelli: Három kerékcsere az ideális

A 2014-es szezonban először a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén végre száraz körülmények uralkodtak az első perctől az utolsóig. A csapatok így teljesen kihasználhatták a PZero Fehér (közepes) és PZero Sárga (lágy) keverékek teljes kiosztás.

A szabadedzésen kiderült, hogy a közepes és a lágy keverék között több, mint egy másodperc a különbség, az élcsapatok számára az volt a cél, hogy a Q3-ba kerüljenek az időmérő edzésen, de közben a lehető legtöbb szett lágyabb keveréket spórolják meg a versenyre. Korábban ez oda vezetett, hogy a csapatok a Q3-ban kevesebbet köröznek a pályán. Azonban az új szabályok szerint a csapatok extra szett lágyabb keveréket kapnak kizárólag a Q3-ra, így az összes első tízbe jutott autó dolgozhat a pályán. Azért, hogy a Q3-ba nem jutott pilóták se kerüljenek hátrányba, ők a verseny során használhatják el az extra szett abroncsot.

Az időmérő edzésen a kihívás megnövekedett az idei évben az új erőforrások miatt. Már nem lehet két óvatos gyors kört futni, mivel az energia visszanyerő rendszernek újra kell töltődnie. Ez befolyásolja a gumit is, amelynek csak egy körön kell így kimagasló teljesítményt nyújtania.

A radikálisan új 2014-es autók ellenére Nico Rosberg pole pozíciós, 1:33.185-ös ideje egy másodpercen belül volt a tavalyi pole pozíciós időhöz képest - amelyet szintén a Mercedes német pilótája ért el.

Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A pálya hőmérséklete sokat esett vissza az edzés során, erre számíthatunk a holnapi versenyen is, ezért a legjobb köridők az edzés végén születtek. Azonban láthattuk mind a 10 autót a Q3-ban a pályán, amely azt mutatja, az új gumiszabály működik és a rajongók autókat láthatnak a pályán az edzés elejétől a végéig. Az elmúlt néhány nap során sokat javult a pálya, amely a tapadás növekedésének köszönhető. Arra számítunk a lágy keverék lesz az elsődleges versenygumi, két-három kerékcsere lehet, de a csapatoknak még meg kell határozni, melyik abroncsok fekszenek autóik karakteréhez és a körülményekhez."

Várható stratégia:
A három kerékcsere elméletileg a leggyorsabb stratégia, de a csapatok alacsonyabb gumikopás esetén talán megpróbálkoznak a két kerékcserével. Az ideális három kerékcserés taktika az 57 körös versenyre: rajt a lágy keveréken, a 17. körben egy újabb lágy keverék, majd közepes a 33. körben és az utolsó, 41. körtől kezdődő etap lágy keveréken. A két kerékcserés stratégia: kezdés a lágy keveréken, 22. körben egy újabb szett lágy keverék, majd a 44. körben a kemény keverék felhasználása.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: