DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Grosjean: Sokat javulunk még

Romain Grosjean és a Lotus F1 Team a 2014-es szezonban először a sepangi futamon ért célba, a francia pilóta egy izgalmas harcot nyert meg a 11. helyért korábbi csapattársával, Kimi Räikkönennel szemben. Most az a cél, hogy jobban teljesítsen Bahrein első éjszakai versenyén.
Mit gondolsz a bahreini pályáról?
Jó pálya és örülök, hogy visszatérhetek ide. Nagyon várom már az éjszakai versenyt azon a pályán, amelyet szeretek. Kétszer versenyeztem itt korábban a Formula-1-ben és kétszer állhattam dobogóra. Ez egy jó rekord! Nem voltunk valami sikeresek a szezon előtti teszteken, de remélhetőleg további fejlesztések lesznek és teljesítménybeli javulást érünk el. Biztos vagyok benne, mindenki keményen dolgozik a Bahrein előtti néhány napban. A sepangi futamon a célba érés nagy bíztatást jelent. Nem számít mi a kihívás, célunk a dobogós helyezés és az erős teljesítmény.

Mi tetszik a bahreini pályával kapcsolatban?
Papíron nem ez a legcsodálatosabb pálya, de amikor vezetsz rajta az nagyszerű. Tetszenek, hogy a hosszú egyeneseket hajtűkanyarok zárják le és a középső kanyaros rész is, nagy G-erő hat ránk, ez izgalmassá tesz mindent. A pilótának sokat kell dolgoznia a kormány mögött és sok mindent át kell beszélni az eligazítás során is. Mindig örömteli, amikor az autó egyensúlya jó és a különböző igényeknek megfelel, ekkor a lehető leggyorsabban tudsz egy kört teljesíteni.

Mennyire fontos a fejlődés szempontjából a Malajziában megtett körök?
Fontosak. Komoly fejlesztéshez olyan napokra van szükség, mint a szombati és a vasárnapi Malajziában, ekkor sokat tanultunk az autóról. Bíztató jelek is voltak. Tudjuk, sok munka áll előttünk, de azt is tudjuk, mely területekre kell koncentrálni. Bahreinben új dolgokat próbálunk ki és bízom benne, hogy az autó jobb lesz.

Milyen érzés volt célba érni Malajziában?
A célba érés volt első célunk és ezt követően meg akartunk nézni, hol állunk autónkkal. A helyzet még nem tökéletes, de jó jelyen állunk. Az utolsó nyolc körben sok leszorítóerőt veszítettem, ez megnehezítette a dolgom, különösen amikor védekeztem. Ezen probléma nélkül biztos vagyok benne, előrébb végeztünk volna. Jó harcot vívtam Kimivel. Emlékezve korábbi harcainkra, biztos voltam benne, nem tud megelőzni!

Milyen az új generációs autókkal versenyezni?
Azt mondom, még a fejlesztés korai fázisában vannak és teljesítményben még sokat kell javulnunk. Jelenleg sok mindent lehet irányítani a pilótafülkéből és az egyre több ismerettel jobban tudni fogjuk, hogyan kell vezetni és hogyan kell a stratégiát kialakítani a versenyre. Még csak egy versenyt teljesítettünk, így sok javulás várható még.

Az éjszakai verseny jelent valami különbséget Bahreinben?
Ez későbbi kezdést jelent és ha számolásaim helyesek, akkor a napi beosztásnak köszönhetően többet lehet aludni, amely mindig örömteli! Ami a pályát illeti, minden évben meleg van és sokat süt a nap, ezért a gumikopás igen magas. A hőmérséklet alacsonyabb lesz éjszaka és majd meglátjuk, hogyan változik a tapadás és a kopás. Nem tudom, hogy az eredményben befolyásol-e valamit az éjszaka, de természetesen látványban izgalmas lesz. Ez a futam tizedik évfordulója, így biztos vagyok benne, jó show lesz.

Miért tudtál korábban ilyen jól szerepelni Bahreinben?
Nem tudok rá pontos okot mondani, de jók voltunk korábban. A pályát már a Formula-1 előtt is ismertem és a karaktere is tetszik; bizonyos kanyaroknál nagyokat kell fékezni, a pálya közepén jó irányváltások találhatók, a dupla balos is itt van és gyorsan lehet haladni. Az E21-szal és az E21-gyel előnyben voltunk a jó egyensúly és a gumik gyengéd kezelése miatt. Korai lenne azonban azt megmondani, hogy az E22 hogyan teljesít, de pozitív gondolatokkal érkezünk a helyszínre.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: