DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Gastaldi: Nagy hegyet kell megmászni

A Lotus F1 Team helyettes csapatfőnöke, Federico Gastaldi számára örömteli, hogy a csapatnak sikerült célba érnie Malajziában, de nincsenek illúziói az előtte álló feladattal kapcsolatban.
Milyenenk a kilátások Bahreinre?
Úgy indulhatunk Bahreinbe, hogy sok még a munka, de egyértelmű bizonyítékunk van rá, hogy jó irányba haladunk. Autónk teljesítményének megismerésében még nagyon az elején járunk és megbízhatósági problémákkal küzdünk; kétségtelen azonban, hogy Bahreinben sokat fogunk dolgozni!

Jó érzés volt látni Romaint célba érni Sepangban?
A szezonkezdet után természetesen nagyszerű érzés volt célba érni a Maláj Nagydíjon. Elmondható, nem azért vagyunk itt, hogy a csapat a pont nélküli célba érést ünnepelje. Sepangi teljesítményünk azt mutatja, haladunk abba az irányba, ahol lenni szeretnénk és még sok lépést kell megtenni. Pozitívum, hogy látjuk a fejlődést, így jó irányba haladunk.

Elszánt volt a 11. pozíció megtartása iránt?
Hallva őt a rádióban és beszélve vele a futam után, elmondható, szeretett volna még jobb pozíciót elérni! A verseny utolsó nyolc körében probléma volt a hátsó leszorítóerővel, így megkötött kézzel harcolt, de próbált felzárkózni az előtte haladóra, ám védekezésre kényszerült. De nagyszerű volt látni a harcot.

Pastor esetében valami egészen más volt a helyzet?
Pastor több problémával szembesült a hétvége során, de fantasztikus dolog, hogy ez nem kedvetlenítette el őt. Ellentétben, fantasztikus munkát végzett és mindenkit motivált. Nagyon lelkesítő erő és mindig viccelődik a garázsban, vagy a gyárban dolgozókkal. Látni lehet az elszántságot és koncentráltságot szemében, de természetesen nem adja annak semmi jelét, hogy olyan pilóta lenne, aki kidobja játékait a babakocsiból, amikor a dolgok nem jól alakulnak.

Mennyire motivált a csapat?
Azt mondom jobban, mint bármikor. A szokásosnál nagyobb hegyet kell megmászni, így próbáljuk megoldani a kihívást. Hihetetlen, hogy mennyire fáradhatatlanul dolgozik mindenki a pályán és Enstone-ban, mindent megtesznek azért, hogy visszakerüljünk oda, ahová tartozunk.

Mikor lesz képes a pontokért harcolni a csapat?
Romainnak nem volt szerencséje, nem sikerült Sepangban a pontszerzés, így hazugság lenne azt mondani, már a pontokért harcolunk. Még korai szakaszában járunk annak, hogy az E22-ből kihozzuk a teljesítményt, de lehetőségünk a javulásra nagyon jó.

Mi a rövid távú terv?
Célunk a megbízhatóság, mert így lehet jobban megismerni az autót. Ugyanakkor új aerodinamikai és teljesítményhez kötődő alkatrészeket szállítunk minden versenyre. Amikor több időt tudunk a pályán tölteni, akkor jobban meg tudjuk ismerni az autót és több információval tudnak dolgozni mérnökeink.

Most két verseny már eltelt a 2014-es szezonból, milyen gondolatai vannak a látványosságról?
A csapat eddigi teljesítményétől eltekintve élveztem az elmúlt két versenyt. Az autók sokat csúszkálnak és volt néhány nagyon jó kerék-kerék elleni küzdelem, amelyet mindig nagyszerű nézni. Elbűvölő tényező, hogy mindnyájan még csak most kezdjük megérteni, hogyan alakulnak a versenyek az új szabályok miatt. Ez azt jelenti, az év során még szorosabb verseny lesz, amint a csapatok fejlesztik autóikat és javul a versenystratégia, valamint a pilóták jobban megértik, hogyan lehet a maximumot kihozni mindenből. Nagyszerű szezon lesz.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: