DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

2016-ig változatlan marad a 100 kg-os fogyasztás

Charlie Whiting egy interjúban saját maga és csapata munkájáról is beszélt, de emellett részleteket árult el a motorfejlesztésre és a fogyasztásra vonatkozó szabályokkal kapcsolatban.

Az óriási szabályváltozásokat hozó 2014-es szezon előtt sokan attól féltek, hogy óriási különbség lesz a tavalyi és az idei autók sebessége közt, ám a tapasztalat szerencsére mást mutat, s mostanra a legtöbb elemző szerint minden esély megvan rá, hogy az év végére utolérik a V8-as motorok sebességét a V6-os turbók.



 

A váltás a csapatok számára is nagy munkát jelentett természetesen, de talán senki nem dolgozik annyit a szabálymódosítások miatt, mint az FIA versenyigazgatója és technikai felelőse, Charlie Whiting: "A csapatom munkaterhelése borzasztóan megnőtt" - nyilatkozta Whiting. "Ahelyett, hogy a motorokra és a váltókra kellene figyelni, most itt van hat különböző alkatrész, az erőforrások hat alkotóeleme, épp ezért hat jelentést kaphatunk egy helyett."



 



 

"Ebből már most látszik, hogy az egész sokkal bonyolultabb, mint volt. A vezérlőelektronika egyes csapatoknál nyolc alegységből áll, ami tovább bonyolítja az ügyet. Ráadásul mindezt le kell pecsételni a versenyek végén, és ez csak egyetlen dolog a sok közül. Egyelőre hozzáférni is nehéz ezekhez, de majd jobb lesz, az emberek majd hozzászoknak. Mindenesetre mindent el kell érnünk, hogy megerősítsük, hogy a pecsét sértetlen. Melbourne után a srácok hajnali ötig ezt csinálták. Persze később majd jobb lesz, de jelenleg óriási pluszmunkát jelent."



 

Whiting arról is beszél, hogy alakul a motorok fejlesztése a jövőben: "Van egy programunk az engedélyezett fejlesztésekről egészen 2020-ig, mely szerint az utolsó évben már alig lehet valamit módosítani. Abban az évben, vagy talán egy-két évvel korábban is, befagyasztjuk majd a fejlesztéseket, ahogy azt a régi V8-asok esetében is tettük. A technológia már elég érett lesz hozzá, nagyjából ezen a ponton gondolkodhatunk majd el a motor hosszú távú jövőjéről, s ekkor fagyaszthatjuk be a költség csökkentése és a fejlesztések korlátozása érdekében."



 



 

A fogyasztás csökkentéséről Whiting így nyilatkozott: "Ez mindig is cél volt, ezért is engedélyezzük a változtatásokat évről évre. Az alapötlet az volt, hogy megpróbáljuk javítani az autók hatékonyságát. 98 kilogramm jövőre, 96 azt követően, és így tovább. De az F1 Stratégiai Csoportja úgy látta jónak, hogy legalább 2016-ig változatlan marad az áramlással és a felhasználható üzemanyag menniységével kapcsolatos szabály."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: