DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Legalább az egyik Lotus célba ért

A Maláj Nagydíjon Romain Grosjean végül a 11. helyen ért célba, míg a Lotus venezuelai pilótájának, Pastor Maldonadónak ezúttal sem volt szerencséje, az első körben elszenvedett ütközés miatt ugyanis megsérül Maldonado versenyautójának a turbót ellátó légbeömlője, ezért néhány körrel később a 7. körben a csapat az erőforrásegység védelme érdekében behívta a pilótáját a bokszba.


Romain Grosjean: "A 11. hely jó eredmény az Enstone-ban és a pályán dolgozó fiúknak, és nekem is. A futam befejezése volt az elsődleges célunk és látni akartuk, hogy hol is áll az autónk. Még nem tökéletes, de még is jó ahhoz a szinthez képest, ahol tartunk. A vége előtt nyolc körrel rengeteg leszorító erőt veszítettem, különösen az autó hátulján, ami nehézzé tette a dolgokat, főleg védekezés közben. A probléma nélkül azonban biztos vagyok benne, hogy jobb helyen is végezhettünk volna. Célba érni és közel kerülni a pontokhoz pozitív a számunkra. Jó csata volt a végén, ahol visszaemlékeztem a múltbeli csatáinkra is, hogy Kimi ne tudjon elmenni!"

Pastor Maldonado: "A rajt után jelentős motorerőt veszítettem, ezért ezt ki kell majd vizsgálnunk, hogy mi volt a probléma és elemeznünk kell az adatokat. Ez a probléma azonban azt jelentette, hogy ki kellett állnom annak érdekében, hogy megvédjem az erőforrásom. Ennek ellenére a hétvége egyértelmű előrelépés. Szombat óta sokkal többet tudtunk futni az autóval, és Romain a futamot is be tudta fejezni. A mai nap nyilvánvalóan nem volt jó a számomra, de nem mi vagyunk az egyetlenek, akiknek problémája van és még csak a szezon elején járunk. Ez mind az autó összetett csomagjából fakad, de ezen a hétvégén sokat tanultunk, ami fejlődést eredményez majd a következőre."

Federico Gastaldi, helyettes csapatvezető: "Ma Romain nagyszerű versenyt futott, lőtávolságban volt a pontszerzés és befejezte a csapat első versenyét 2014-ben. Az utolsó nyolc körben képes volt a pozícióját is megvédeni, pedig a hátsó diffúzora nem működött megfelelően, ez pedig az elkötelezettségét mutatja. Ezt az eltökéltséget az egész csapat osztja, mert mi már látjuk, hogy egyre nagyobb teljesítmény jön az E22-es versenyautónkból. Pastor nagyon balszerencsés volt egy sérülés miatt, ami tönkretehette volna a motorját, ezért visszakellett vonultatnunk, hogy így biztosítsuk a későbbi jobb teljesítményt. Azzal az eltökéltséggel megyünk most Bahreinbe, hogy a teljesítmény és a megbízhatóság területén is javulni fogunk."

Alan Permane, vezető versenymérnök: "A mai egy nagy előrelépés volt Melbourne-höz képest, és minden alkalommal, amikor fut az autónk mi fejlődést láthatunk. Romain egy erős versenyt futott, célba hozva az autót sok értékes adatot és visszajelzést adott, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy javítsunk a teljesítményen. A 48. körben megsérül a diffúzora, ami miatt szenvedett és körönként nagyjából másfél másodpercet vesztett miatta. Ezt is figyelembe véve igazán nagyon jó munkát végzett, hogy sikerült Kimi Raikkönen előtt maradnia. Pastornak a turbó légbeömlő nyílásával volt problémája, ami a rajtot követően egyből jelentkezett. Sajnos a korlátozott teljesítmény potenciális veszélyt jelentett a motorra, ezért nehéz döntést hozva kihívtuk őt. összességében nagyon optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy a következő hétvégén Bahreinben további előrelépést tehetünk majd."

Julien Barbieux, Renault Sport F1 kapcsolattartó: "Célba érni és pontot szerezni volt a célunk ezen a hétvégén, de épp hogy lemaradtunk a legjobb 10-ről. Ez azonban jó alapot jelent a számunkra, amire építhetünk a következő futamokon. Pastor a mi kérésünkre állt ki, hogy megelőzzük az erőforrás egység károsodását, mert észrevettünk egy kis légszivárgást, ami károsíthatta a turbót. Egyszerűbben fogalmazva a biztonságra törekedtünk. Folyamatosan javítunk a csomagon, és ez a célba érés sok információt szolgáltatott a programunk számára."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: