DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Renault: Nem hátrány a Lotus számára, hogy nem gyári csapat

A Renault pályán való műveletekért felelős vezetője, Remi Taffin szerint nem származik hátrány abból, hogy a Lotus nem gyári alakulata, csak partnere a francia motorszállítónak.

A megtépázott felkészülési időszak és sikertelen évadnyitó után a Lotus megbízhatósági gondjai folytatódtak a Maláj Nagydíj első szabadedzésén. Romain Grosjean 18, Pastor Maldonado 4 kört teljesített eddig Sepangban. Eközben a Renault gyári istállója, a Red Bull 88-at, a Toro Rosso pedig 101-et.

 

Taffin a motorszállító nevében vállalta a felelősséget az erőforrás problémáiért, amelyek megakadályozták Grosjeant, hogy az első edzésen köröket teljesítsen, azt azonban cáfolta, hogy a Lotus jelenlegi státusza hátrányt jelentene.

 

"Be fogják hozni a maradék 10 %-ot, ha úgy vesszük, hogy jelenleg 91-en állnak, a Red Bull pedig 98-on. Az utolsó 5-10 % mindig a csapaton múlik" - mondta Taffin a brit Autosportnak. "Az erőforrás terén el fogják érni ugyanazt a szintet, mint a többiek. Vannak dolog - mint az elrendezés, a hűtés, a kipufogórendszer, az energiarendszer - amelyek hatással vannak a motor beépítésére, és ezek máshogy működnek a Lotusnál, mint a többi csapatnál."

 



"Mindent összevetve, a Lotus erőforrásának ugyanolyan állapotban kell lennie, mint a Red Bullénak vagy Toro Rossóénak. Az a mi dolgunk, hogy a működését kiegyensúlyozottá tegyük a Lotusnál. A motor egyben van és sokkal vezethetőbb. Hamarosan ugyanazon a szinten lesznek, mint a többi csapat. Holnap remélhetőleg látjuk a Lotus sebességét. Csak arról kell gondoskodnunk, hogy menni tudjanak" - zárt Taffin.

 

A csapat két versenyzője megerősítette azt, amit Taffin mondott. "Az egyik edzés a Renault miatt úszott el, a másik miattunk. Ha az autónk működik és a Renault több teljesítményt és megbízhatóságot hoz, valamint megoldjuk a házi feladatot, felzárkózhatunk" - mondta Grosjean.

 

Hasonlóan nyilatkozott Pastor Maldonado, aki a franciánál is jobban megszenvedte a napot az akkumulátor és turbó gondjai miatt. "A helyzet aggasztó, de nem okolható miatta egyik csapat vagy részleg sem. Nem a Lotusnak, nem a Renault-nak, hanem együtt kell megoldani a problémákat" - javasolta a venezuelai.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: