DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Sutil: Túl nehéz az autónk

A Sauber csapat pilótái, Adrian Sutil és Esteban Gutierrez elismerték, hogy az egyik legnagyobb gondjuk az idei szezonban az, hogy a Sauber C33-as versenyautója egy kicsit túl nehézre sikeredett.

Az új 2014-es technikai szabályok a V6-os turbómotor és az ERS rendszer nagyobb tömege miatt az F1-es autók minimumsúlyát 692 kilógrammra emelte, ez pedig plusz 50 kilógrammos növekedést jelent, miközben minden egyes 10 kiló plusz súly körönként 0.36 századmásodperces különbséget okoz a köridőkben. Sok csapa azonban nem elégedett ezzel a plusz 50 kilós emeléssel, így a Sauber sem, akiknek az okoz gondot, hogy a hírek szerint a Ferrari erőforrás egysége jóval túllépte a 145 kilógrammos az erőforrások számára előírt minimum súlyhatárt, ami miatt a Sauber jelentős túlsúllyal küzd jelenleg, így megközelíteni sem tudják a C33-as versenyautójukkal a 692 kilógrammos minimum súlyhatárt..

 

"A súly nagyon komoly kérdés a számunkra, hogy elérjük azt" - nyilatkozta Sutil Malajziában. "Mi túlsúlyosok vagyunk, és csak lépésről, lépésre javíthatunk ezen, de ez időbe fog kerülni. A súlycsökkentés pedig drága, de van egy tervünk, hogy a következő néhány futamon a megfelelő szintre csökkentsük azért az autó súlyát."

 

Sutil helyzetét még az is nehezíti, hogy ő a nehezebb pilóták közzé tartozik a mezőnyben, így miután az autója sem fér bele a súlyhatárba, így a többi pilótával szembeni testsúlytöbblete révén csak még nagyobb hátrányba kerül. A csapat jelenlegi problémáit azonban jól jelzi, hogy a Sutilnál 14 kilógrammal könnyebb Gutierrez sem elégedett azonban a C33-as versenyautója tömegével. "Még sok munkánk van, mert nagyon túlsúlyosak vagyunk" - nyilatkozta Gutierrez. "Ez olyan valami, amin dolgoznunk kell, de ezt én könnyen mondhatom, csak kis lépésekben haladhatunk azonban, de remélhetőleg azért nagyon gyorsan eredményeket érünk majd el a szezonban."

 



A mezőny egyik legmagasabb (183 centiméter) és legnehezebb (75 kilogramm) pilótája Sutil helyzete azonban szinte kétségbeejtő, mert a 14 kilógrammal nagyobb testsúlya miatt közel fél másodperces hátrányból indul a csapattársával Gutierrezzel szemben, így nem meglepő, hogy szerinte az FIA-nak tovább kellene emelnie az autók minimum súlyhatárát, hogy így a magasabb és nehezebb pilóták ne kerüljenek hátrányba. "Nem tudok többet fogyni, én ilyen vagyok" - folytatta Sutil. "Magas vagyok, és ezzel nem tudok mit tenni. Az alacsonyabb pilótáknak nyilvánvalóan előnyük van, ezt mindenki tudja, és én azt remélem, hogy nagyon hamar változtatnak majd a szabályokon. Ez nagy különbség a tavalyi szezonhoz képest, mert most a magasabb pilótáknak egyértelműen hátránya van a köridőkben."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: