DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Horner: Nem szabad hagyni, hogy a szenzorok döntsenek

A Red Bull csapatfőnöke attól tart, a jövőben az üzemanyag-átfolyást mérő műszerek fogják eldönteni a futamok végeredményét. Christian Horner szerint a sport felügyelőinek új módszereket kell találniuk a szabály ellenőrzésére.

Daniel Ricciardo nagyszerű második helyezést ért el első Red Bullal futott nagydíján, dobogóját azonban rövidesen elvették, mivel a futam során többször áthágta az egyik új technikai előírást, amely szerint az üzemanyag áramlásának sebessége maximum 100 kilogramm/óra lehet. Az esetet bonyolítja, hogy a Red Bull szerint nem szegtek szabályt, hanem az FIA mérőkészüléke volt hibás. Emiatt a csapat fellebbezett, az ügyet április 14-én tárgyalják.

 

Ugyanezen okból kifolyólag Horner hangot adott aggodalmainak, miszerint a kedvezőbben mérő műszerek igazságtalan előnyökhöz juttathatnak egyes csapatokat, miközben a kedvezőtlen adatokat mutató szenzorok hátrányt jelenthetnek.

 



"Jobb megoldást kell találnunk, különösen, amikor ilyen apróak a különbségek, a teljesítménybeli eltérések pedig jelentősen nyilvánulnak meg. A műszer kalibrációja meghatározza a versenyképességet, ami abszolút rossz" - mondta Horner az Autosportnak. "A csapatok végül több száz szenzort fognak vásárolni - néhány gyár már most is így tesz -, hogy kiválaszthassák a legjobbat. Ez olyan trükkökhöz fog vezetni, mint amikor a gokartban végigpróbálják a porlasztókat, hogy megtalálják, melyik a legjobb. Ez nem elfogadható módszere annak, hogy mások elé kerüljünk."

 

"Tudjuk, hogy néhány autó szenzorja egyáltalán nem működött Melbourne-ben. Biztosabb és megbízhatóbb utat kell találni, hogy meg lehessen bízni az FIA méréseiben. A csapatok és a technikai ellenőrök számára is fontos megtalálni a megoldást, mert túl nagy a kockázat ahhoz, hogy egy ingadozó vagy megbízhatatlan műszerre támaszkodjunk."

 

Horner továbbment, felvázolva a megoldás lehetséges útját: "A Forma-1 sok millió fontba kerül. Jobb mérési módszerekre van szükség, mint amilyen most van. Egy repülőgépen három szenzort használnak, és azok átlagának hisznek. Ha az egyik kilengést mutat, akkor a másik kettő számít. A mostani F1-es technológia még túl éretlen."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: