DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

FIA: Egyes kanyarokat másként kezelünk

Charlie Whiting megszólalt az elmúlt években nagy vihart kavaró pályaelhagyás témájával kapcsolatban.

Az Ausztrál Nagydíj helyszínén Charlie Whiting a sajtó képviselői előtt többek közt az elmúlt években sokszor problémásnak bizonyuló pályaelhagyás-kérdésről is beszélt. Az FIA versenyigazgatója elmondta, hogy annak megítélésekor, hogy a versenyző a pálya pillanatnyi elhagyásával előnyhöz jutott-e, bizonyos aszfaltcsíkok bizonyos kanyarjait másként kell kezelniük.

"A pálya határa egy nagyon érzékeny téma" - fogalmazott az FIA által kiadott összefoglaló. "Alapvetően a versenyzőnek mindig a pályán belül kell tartózkodnia. Ha az autó bármely része a fehér vonalak által jelölt területen belül marad, akkor a pályán tartózkodik, de ha mind a négy kerék azon kívül esik, akkor a pályán kívül van."



 



 

"A versenyző büntetés nélkül elhagyhatja a pályát, és vissza is térhet, ha ezt biztonságosan teszi, és nem szerez előnyt vele. A mi dolgunk eldönteni, hogy ez így történt-e. A pályákat úgy tervezik, hogy annak elhagyása mindenképpen lassabb legyen - vagy legalábbis ne legyen gyorsabb. Én úgy vélem, hogy ha két kerékkel a kerékvetőn vagy, kettővel pedig a műfüvön, az nem gyorsabb. Ezzel nem ért egyet mindenki, de ez a többség véleménye."



 

"Jerezben egyeztettünk a versenyzőkkel erről a kérdésről, s alapvetően egyetértettek azzal, hogy egyes pályák egyes kanyarjait másként kell kezelnünk. Épp ezért minden egyes pálya egyedi elbírálás alá esik ahelyett, hogy egy általános szabályt alkalmaznánk."



 

A vonatkozó szabályozás egyébként annyit változott a tavalyihoz képest, hogy a versenyzők nem szerezhetnek tartós előnyt a pálya elhagyásával - míg eddig bármilyen előnyszerzést szankcionálni kellett a szöveg értelmében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: