Tizenhat év telt el a Porsche utolsó 24 óráson elért győzelme, 1998 óta. Ebben az időszakban az Audi tizenkétszer nyert Le Mans-ban. Mivel mindkét vállalat tulajdonosa a Volkswagen Csoport, fennállt az esély, hogy a vezetőség nem egyezik bele a házon belüli rivalizálásba, amely a Porsche csatlakozásával jelent egyet.
Márpedig a Porsche mindenképpen vissza akart térni az autóversenyzés élvonalába, amelyet a gyár két kategóriával azonosított. "Mindössze kettő lehetőségünk volt. A le mans-i prototípusok vagy az F1" - emlékezett vissza az Autosport magazin számára Wolfgang Hatz, a Porsche kutatás-fejlesztési vezetője.
"Le Mans a második otthonunk. De befolyásolhatta volna a döntést, ha valaki a csoportban azt mondja: igaz, de az Audi ott van, és ti nem versenyezhettek velük. Ha valaki a legfelsőbb vezetőségből azt mondta volna, Le Mans nem lehetséges, akkor nem marad alternatívánk, csupán az F1" -magyarázta Hatz.
A 16 győzelmet - többet, mint bárki más - szerző márka szándékát azonban nem hiúsította meg senki, így két 919 hibriddel ott lesznek a júniusi futamon. Versenyzőik, köztük a Forma-1-et megbízhatósági versenyekre cserélő Mark Webber, valamint két korábbi győztes, Romain Dumas és Timo Bernhard a WEC (Hosszútávú Világbajnokság) bajnoki címéért is harcba szállnak - azért a címért, amelyet a kategória eddigi két szezonjában az Audi nyert meg.