A Pirelli abroncsait tavaly számos kritika érte, különösen a gyors kopás és a silverstone-i defektsorozat miatt. Nem meglepő ezek után, hogy az idei évre jóval konzervatívabb szellemben tervezett új abroncsokat az olasz cég, remélve, hogy ezzel meg lehet változtatni azt a negatív képet, ami az elmúlt év eseményei miatt a gyár nevéhez hozzákapcsolódott. Az új abroncsok megítélése azonban nem egységes.
"Sokkal jobban és következetesebben reagálnak, mint az elmúlt szezonban" - mondta Adrian Sutil az idei keverékekről. "Nincs akkora esés a teljesítményükben, vagy legalább is most így tűnik. A körök közelebb vannak egymáshoz, az abroncsok keményebbek, a konstrukció szilárdabb, ezért a kerekek jobban bírják. A legfontosabb, hogy az abroncs teljesítménye kiegyensúlyozott legyen, mert a körönkénti 3-4 másodperc veszteség, mint a tavalyi szezonban, egyszerűen túl sok."
Rosberg is hasonló véleményen van, sőt szerinte túl kemények lettek az idei abroncsok: "Kevesebb lett a leszorítóerő, szóval sokkal kevésbé terheled az abroncsokat. Itt, Bahreinben például gyakran azzal is küzdeni kell, hogy egyáltalán működjenek. Problémát jelenthet, hogy a kellő hőhatás érje az abroncsot, ezzel szemben tavaly a túlmelegedés jelentette a gondot. Ez a folyamat még nem ért véget, rá kell jönnünk, hogyan lehet az abroncsokat befolyásolni, és hogy lehet őket az adott körülmények közt használni."
A harmadik német, Nico Hülkenberg viszont egészen máshogy látja ezt a dolgot, szerinte az új motorok miatt egyes pályákon továbbra is túlmelegedéssel kell majd számolni, így Bahreinben is jelentős tényező a kopás: "Itt nagyon trükkös a kopást kezelni. A hátulját nagyon könnyű elkoptatni, különösen a nyomaték miatt, nagyon könnyen túlpörgetheted őket, ami rontja az abroncs élettartamát. Azt hiszem, ez továbbra is kihívás lesz."