A francia gyártónak kevesebb tapasztalata van az energia-visszanyerő rendszerek terén, mint a többieknek. Ez egy 2009-es döntéshez kapcsolható, ahhoz az évhez, amikor a KERS először felbukkant a Forma-1 egén. A Red Bull, amely 2011 és 2013 között saját KERS-rendszert fejlesztett, most a Renault-val karöltve dolgozik a gondok elhárításán.
"Minden tapasztalatunkkal segítjük őket a visszanyerő-rendszerek kérdéseiben. Ez az a terület, ahol a leginkább támogatást tudunk nyújtani, és ugyancsak itt a legnagyobbak a gondok" - mondta el Christian Horner az Autosportnak.
A csapatvezető ezután rávilágított arra, szerinte miben rejlik a jelenlegi zavar gyökere: "Flavio Briatore évekkel ezelőtt meghozott egy döntést, hogy az energia-visszanyeréssel és a KERS-szel a versenyistálló foglalkozzon, ne a motorgyártó. A Renault aztán eladta a csapatát, mi pedig saját magunk folytattuk a fejlesztést a sebességváltóval együtt."
"Most, az új erőátviteli berendezés miatt az ERS ismét a motorszállító felelősségi körébe kerül, ahol egyébként is lennie kéne. Viszont így a Renault több éves lemaradásba került a Mercedes vagy a Ferrari tapasztalatával szemben."
Horner azonban nem fukarkodott dicsérettel a francia gyár felé. Bár még mindig vannak problémák, az RB10 legfőbb hibáit sikerült kijavítani. "Fontos változtatásokon mentünk keresztül a jerezi teszt óta. Az alkatrészek is megérkeztek, de a dolgot nehezíti, hogy a teszt nem Európában van, így mindenre hét-nyolc órát kell várni. Ez is kihívás, de az, ahogy a csapat válaszolt rájuk, és ahogy a Renault viselkedik a legtöbb, amit kérhetünk."