Quebec tartomány a munkások egészségét és biztonságát védő bizottsága (CSST) hosszas vizsgálódást kezdett az okok felkutatására, amely során kiderítették, hogy a szervezők több előírást sem tartottak be az eset során.
Az eredmények szerint a Saubert szállít daru túl gyorsan, 11 km/órás sebességgel haladt, és az autót is a kelleténél feljebb, két méter magasságba emelte. Mozgás közben senkinek sem lett volna szabad a daru közelében tartózkodnia, ám Robinson és egy kollégája is így tett, akik megpróbálták rögzíteni a mozgó autót. Ezt a rögzítést már a szállítás előtt meg kellett volna tenni, ám az ezért felelős munkások nem voltak kellően kiképezve ahhoz, hogy hibátlan munkát végezzenek.
A baleset egyik okozójaként nevezték meg a munkások kapkodását is, mivel a verseny szerződése kimondja, hogy minden autót el kell távolítani a nézők közeléből, mielőtt pályára engednék őket a díjátadó előtt. Emiatt mostantól Montrealban szigorúbban fogják szabályozni a nézőtér és a pálya közötti kapuk megnyitását is.
Arról már a CSST mostani jelentése előtt döntés született, hogy a balesetben résztvevőhöz hasonló mozgó daruk használatát a továbbiakban nem teszik lehetővé a pályán.
A fentiek alapján a verseny szervezői pénzbírságra számíthatnak, amelynek pontos összegét még nem határozták meg, de legfeljebb 36,643 kanadai font lehet.