DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Méhes meglátása: Szép lassan - gyorsan

Sebastian Vettel nagyon lazán gurul a 4. bajnoki címe felé. Ha a Ferrari nem tud Alonso alá egy sokkal gyorsabb kocsit odarakni, lehet lehúzni a rolót.

Úgy tűnik, hogy a Red Bullnál az első három vb-címnél megtanultak valamit: nem kell túlzottan akarni, csak szépen, módszeresen dolgozni. Az RB9 ennek fényében épp csak annyira magaslik ki a mezőnyből, hogy mindig több pontot szerezzenek, mint a többiek. Nem mintha, nem akarnának nyerni - ilyen csapat nincs a Forma-1-ben. De ha nem nyernek, nem esnek kétségbe. Tessék megnézni Vettel eddigi évét: 7 futamból 3-at megnyert, ami majdnem 50 százalékos produkció; a többin meg kétszer állt dobogón, és volt két 4. helye is. Amitől nem estek kétségbe. Látják, mi az ábra, minden második, harmadik verseny úgy is az övék (Sebé), míg a többiek teljesítménye, ide értve a legerősebb ellenfélnek számító FernandoAlonsoét is, enyhén szólva hullámzó. Mindegy, hogy miért, DRS-hibavagy éppen formahanyatlás miatt - a ponttáblázaton Vettel előnye versenyről versenyre nő.



A kanadai győzelem meg tényleg olyan sima volt, hogy már-már megalázó, hiszen a 70 körbe belefért, hogy félig leradírozta a jobb hátsó gumijával a betonfalat, és utána még bóklászott kicsit a füvön. Eközben Alonso fogcsikorgatva kellett küzdjön, hogy feltornássza magát a dobogó 2. fokára, ami tényleg heroikus teljesítmény volt - de mégis csak kikapott attól, akit leginkább üldöz. Szép, hogy lenyomta Webbert, megelőzte végül Hamiltont is, ám az látszik, hogy a F138 nem igazán javult a szezon kezdete óta, amikor is mindenki megegyezett abban, hogy egy jól sikerült kocsi.

Sokan jósoltuk, hogy a Lotus az ausztrál győzelmet kicsit ajándékba kapta, és félő, hogy a fejlesztési versenyt a szűkös anyagiak miatt nem fogja bírni. Ez mostanra látszik beigazolódni, hiszen a már szintén legendásan vezető KimiRäikkönennek is elfogyott a muníciója. A remek dobogós helyek után sem Monacoban (függetlenül a Pérezzel való ütküzéstől), sem Montrealban nem ment alatta az E21. Még szerencséje van, hogy a Mercedes is ingadozó teljesítményt nyújt, nem is beszélve az egyik hagyományosan erős ellenfélről, a McLarenről - tőlük egyelőre nem kell tartania senkinek.

Ami azért szomorú, mert egyrészt idén ünnepelnék a csapat megalapításának 50. évfordulóját; másrészt mennyivel izgalmasabb lenne a bajnokság, ha érdemben bele tudna szólni Button és Pérez is a dolgok alakulásába.

Abban lehet bízni, hogy Maranelloban kitalálnak valamit, amitől például az F138 az edzésen legalább az első két rajtsor valamelyikébe tudja repíteni Alonsot. Akkor még lehet ádáz harc az elsőségért. Különben Sebastian Vettel szép lassan, vagyis elég gyorsan begyűjti negyedik elsőségét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: