DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Méhes meglátása: Monacóban minden megtörtént

A Ferrarinál, a Lotusnál, a Williamsnél számolgatnak ma, hány százezer eurós a kár, amit a karambolok okoztak. Monacóban egy 2 óra 17 perces versenyen mindent felvonultatott, amit lehetett.

A múlt heti irományom azzal fejeződött be, hogy Monaco nagyon büntet - és ennek a hírnek teljesen megfelelt 2013-ban is. Kisebb-nagyobb autólebontásokba keveredett szinte minden istálló. Amelyik megúszta a karambolokat, nyert: a Mercedes, a Red Bull.



Mindezeknek megfelelően volt két SafetyCar-periódus, aztán a Maldonado-csattanás és a fél pálya átrendezése után piros zászló is. Szóval mindösszesen láthattunk egy álló és három repülőrajtot.

És az a vicc, hogy ezek a kis intermezzok kellettek is, mert különben a Monacói Nagydíj nem lett volna több egyszerű vonatozásnál. Az előzéshez való helyhiány idén párosult a gumik megóvásával, ami egészen hajmeresztő kombináció tud lenni. Illetve, bocsánat, egy embert meg kell - ha nem is feltétlenül dicsérni, de említeni mindenképp. Sergio Pérezről beszélek, aki a maga módján megpróbált autóversenyzőként viselkedni: előzni szeretett volna. Egyetlen hely adódik erre, az alagút utáni szakasz vége, mielőtt a kikötői lassítóhoz érnek. Pérez makacsul ragaszkodott hozzá, hogy itt nyomuljon előre egyet kollégája kárára. Buttonnal simán elbánt, Alonsoval is majdnem, úgy, hogy végül a spanyolnak a versenybíróság utasítására maga elé kellett engednie. E sikertörténetek aztán újabb akcióra sarkallták, és Kimi Raikkönent szemelte ki következő áldozatként, de a finn-nel nem sikerült a csel, koccantak, és mindketten megitták a levét.

NicoRosberg esetében bejött a papírforma: az élről indult (ezt várta mindenki), az élen is tudott maradni a rajt után, majd a következő 78 körben is, végig. Nem egészen értem azokat a véleményeket, miszerint "az ölébe hullott" a győzelem, hiszen keményen megdolgozott érte, végig a leggyorsabb volt, az összes szabadedzést és kvalit is beleértve. És még egy olyan pikantériája is van a sikerének, hogy 30 éve, 1983-ban apja, Keke nyerte a Monte Carlo-i autós rulettet, és az neki is a 2. győzelme volt a karrierje során. Mindez persze igazából mellékes, ám a Forma-1 és főképp Monaco ilyen apró legendákból építkezik, és nőtt azzá, ami.

Miközben egy másik legenda, mert ne higgyük, hogy nem az máris, Sebastian Vettel szép lassan növeli előnyét az összetettben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: