DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Barcelona exkluzív: Elindult az Alonso-gőzhenger?

Fernando Alonso a mennybe ment vasárnap Barcelonában: a Ferrari klasszisa az első versenyző, aki az 5. helyről rajtolva tudott nyerni a katalán versenypályán, amely híres arról, hogy nehéz rajta előzni, ráadásul a spanyol idei második sikerével sokat javított saját vb-esélyein is. A harmadik bajnoki titulusára hajtó ász harci kedve és formája soha nem látott magasságokba szökött.

Az ígéret szép szó, ha megtartják, úgy jó! Így szól a jól ismert mondás, amelyhez Alonso is tartotta magát a Spanyol Nagydíjon: miután a kvalifikáción az 5. helyet csípte meg, azt ígérte honfitársainak, hogy harcba száll a győzelemért, s bár ez az előzési lehetőségekben szűkölködő Circuit de Catalunyán bátor ígéretnek tűnt, nem csak megpróbálta, hanem véghez is vitte a küldetést.



Alonso a sikert az első körben, a 3-as kanyarnál Kimi Raikkonen és Lewis Hamilton ellen végrehajtott virtuóz előzési manőverrel alapozta meg, majd a folytatásban mindenkiétől eltérő filozófiával versenyzett. A trenddel ellentétben nem a Pirelli abroncsok kímélésére játszott, hanem végig keményen hajszolta az F138-ast, amelyről így bebizonyosodott: a gyorsan kopó abroncsokon a vörös versenygépből préselhető ki a legjobb tempó. A spanyol fenegyerek döntésének helyességét jól bizonyítja, hogy Kimi Räikkönennek ismét sikerült eggyel kevesebb, azaz három kiállással teljesítenie a távot, de így sem tudta veszélyeztetni a ferraris menő sikerét.

"Ma nem volt ilyen nehézség, mert az autó kellően gyors volt, tiszta volt előttünk a levegő, nem volt forgalom, leszámítva az első etap egy rövid részét, amikor Sebastian és Rosberg mögött voltam" - felelte Alonso arra a kérdésre, hogy nehéz volt-e megtalálni a megfelelő egyensúlyt a gyorsaság és az abroncsok kímélése között. "Mivel megfelelő volt a tempó ahhoz, hogy előnybe kerüljek, elég volt többé-kevésbé 90 százalékot nyújtani, 100 százaléknál ugyanis ki lehet végezni az abroncsokat. 2013-ban ez normál vezetésnek számít."

A Sanghaj után idei második győzelmét arató helyi közönségkedvenc életet leheltt saját bajnoki esélyeibe is: a 4. helyről a 3. helyre lépett elő, s mivel a Red Bull címvédő-listevezető menője, Vettel ezúttal csak a 4. helyet tudta megszerezni, a spanyol versenyző hátránya 17 egységnyire csökkent a 89 pontot jegyző éllovashoz képest. Mióta 2010-re átigazolt a maranellóiakhoz, több ízben is közel járt az újabb bajnoki címhez, azonban autója és jelenlegi formája alapján sokan úgy sejtik, hogy ennyire jó helyzetben még egyszer sem volt.

"Talán így van, főképp az autó teljesítménye szempontjából" - mondta Alonso. "2010-ben meg kellett volna nyernünk a bajnokságot, mert Abu Dhabi előtt jelentős előnyünk volt Sebastianhoz képest, de buktunk és ezt már nem tudjuk megváltoztatni. Tavaly talán nem is érdemeltük volna meg a sikert, mert egy másodperc volt a hátrányunk, de még így is harcban álltunk egészen Brazíliáig. Idén olyan csomaggal rendelkezünk, amely nem a leggyorsabb, még nem a leggyorsabb, de dolgozunk rajta, hogy azzá váljon. Egy körön nem vagyunk elég jók, de a versenytempónk kiváló, a stratégáink és a kerékcseréink fantasztikusak, ráadásul az abroncsok kopásának tekintetében is jól állunk. Minden adott ahhoz, hogy a bajnokságért harcolhassunk."

Bár az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján a spanyol szemlátomást visszafogottan viselkedett, nem titkolta, hogy reményei szerint két hét múlva, Monte-Carlóban is folytatni szeretné a jó szereplést: "Magabiztos vagyok Monacóval kapcsolatban" - mondta a barcelonai győztes. "Az utóbbi három évben ott még akkor is versenyképesek voltunk, amikor álltunk túlságosan jól. Olyankor is sikerült dobogós helyeket szereznünk és ez lesz a célunk most is. Emlékszem, hogy 2011-ben itt a McLarenek és a Red Bullok is leköröztek bennünket, Monacóban pedig majdnem megnyertük a versenyt. Nem látom okát annak, hogy ezúttal miért ne lehetnénk versenyképesek."

Alonso rámutatott: négy vagy öt egyenletesen jó, dobogós helyezésekkel zárt verseny szükséges ahhoz, hogy bajnoki hadjárata magasabb sebességre kapcsoljon, így abban reménykedik, hogy a mostani "™trend Monacóban is folytatódhat"™.  Érdekesség, hogy bár az utóbbi három futamon pole pozíciót szerző Mercedes Barcelonában is elbukott a silány versenytempó miatt, a spanyol a csillagosokat tartja a hercegségbeli hétvég elsőszámú favoritjának: "Tavaly Michael futotta a legjobb kört az időmérőn, most is nagyon gyorsak, ráadásul a pálya adottságai olyanok, hogy ott nagyobb esélyük lesz az élen maradni" - indokolta véleményét a Ferrari zászlóvivője.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: