DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Glock: Ecclestone kiéhezteti a kis csapatokat

Timo Glock szerint a Formula-1 kereskedelmi bevételek elosztásával kapcsolatos üzleti modellje valósággal kiéhezteti a kisebb csapatokat.

Bernie Ecclestone Concorde szerződésének értelmében csak a konstruktőri bajnokság első 10 helyezettje kap jelentős pénzeket a kereskedelmi jogdíjbevételekből, így míg a konstruktőri bajnokság 10. helyezettje 30 millió eurót, addig a 11. mindössze 10 milliót tehet zsebre, miközben a legjobb tíz csapat között is jelentős, többszörös különbségek vannak a jogdíjak elosztásánál.

"Én ezt a nehezebb úton tanultam meg" - nyilatkozta Glock, akit január közepén menesztett a Marussia istálló, hogy a helyére majd egy fizetős pilótát ültessen. "De így hihetetlenül nehéz a kisebb csapatok számára, hogy kitörjenek. A top csapatok sok pénzt kapnak Bernie Ecclestone-tól, míg a kis csapatokat egy kicsit kiéhezteti. Partnereket találni a költségvetés növelésére pedig egyre nehezebb."

A kis csapatok pedig ezért rákényszerülnek arra, hogy fizetős pilótákat alkalmazzanak. "Mindig voltak fizetős pilóták" - vélekedik a helyzetről Glock. "Azt nem mondhatom, hogy ők nem tehetségesek. Pastor Maldonado és Sergio Perez is bizonyította, hogy a mögöttük álló partnerek mellett gyorsak is. Ez teljesen jogos. De a Formula-1-nem nem tesz jót, ha egyre inkább ebbe az irányba megy."

Glock szerint az olyan kis csapatok, mint amilyen a Marussia is elsősorban a rendszer áldozatai, hiszen három évvel ezelőtt ők a korábbi FIA elnök, Max Mosley költségvetési sapka tervezete miatt vágtak bele az F1-be, de a költségvetési sapkából semmi sem vált valóra. "Az a megközelítés, hogy CFD technológiával építsenek autót működhetett is volna a költségvetési sapka esetén" - vélekedik Glock. "De nem ez történt. Nagyon hamar felismertük, hogy nem tudjuk ezt csinálni kizárólag a CFD-re alapozva, szélcsatornára is szükségünk van, ekkor a McLarennel szövetkeztünk, de túl későn. Tavaly megmutattuk, hogy előre tudunk lépni, és több mint 1.5 másodpercet találtunk. De az igazi nagy előrelépésre dupla költségvetésre lenne szükség."



A német Der Spiegel értesülései szerint Glock nem járt rosszul azzal, hogy elvesztette a helyét a Marussiánál, mivel az érvényes szerződése miatt a Marussiának ki kellett fizetnie őt az idei szezonra, majd Glock gyorsan három éves szerződést kötött a BMW DTM csapatával. "Ők lehet, hogy többet tudnak, mint én" - nyilatkozta Glock. "A szerződéssel kapcsolatos dolgokról nem tudok sok mindent mondani. Ez csak rám és a Marussiára tartozik. Ebben a pillanatban csak az előttem álló dolgokra összpontosítok. És hogy mi történik majd a következő években azt majd meglátjuk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: