| |
Ross Brawn: A java még hátra van
2012.08.08, szerda 14:03

Nico Rosberg az idei szezon első felében szerezte első győzelmét, de összességében kemény szezonja van az Ezüst Nyilaknak, kifejezetten Michael Schumacher számára, aki hiába bizonyítana, a megbízhatósági problémák többször is meghiúsították törekvéseit.

2012 felénél járva az ötödik hely a konstruktőri világbajnokságban nem éppen az, amire Ross Brawn vágyott, de ahogy a Formula1.comnak elmondta, a következő négy futamon ennél nagyobb dolgokat vár...

Ross, itt a nyári szünet, a Formula 1 világa kifújja magát és visszatekint. Milyen a hangulat a Mercedesnél?

Ross Brawn: Szerintem elégedettek vagyunk néhány idei eredménnyel. Nyertünk egy futamot és volt néhány dobogós helyünk is és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly ilyenkor. De természetesen érezzük, hogy nem vagyunk teljesen versenyképesek. Még mindig dolgozunk a csapat erősítésén, hogy a tervezés megerősítésével még versenyképesebbek legyünk a jövőben.

Martin Whitmarsh nemrég azt mondta, hogy ebben a szezonban könnyebb a Forma-1-ben rajongónak lenni, mint csapatfőnöknek. Te is így érzed?

RB: Valószínűleg igaza van. El kell fogadni, hogy a Forma-1-ben különböző helyzetekkel kell szembe néznünk és az is igaz, hogy elég kihívást jelent, hogy megoldást találjunk arra, hogy az abroncsokat hatékonyabban tudjuk munkára fogni. De ezzel minden csapatnak szembe kell néznie. Arra ösztönzöm az embereinket, hogy úgy tekintsenek a helyzetre, mint lehetőségre és ne mint problémára. Az a csapat lesz a legversenyképesebb, amelyik a leghamarabb és a leghatékonyabban megérti az abroncsokat. Sokkal inkább politika a Forma-1-ben, de azt is el kell fogadnod, hogy ez az üzlet része és a lehető legjobban együtt  kell dolgozni vele. Talán az abroncsokról is szól.  (nevet)

Tehát szerinted mikor fogsz tudni folyékonyan "abroncsul" beszélni? Nyilván most még idegen nyelv számodra...

RB: Valószínáleg igen, de nem is hiszem, hogy lehet valaha is folyékonyan beszélni ahogy te hívod "abroncsul", (nevet) mert abban sem hiszek, hogy sikerül valaha teljesen megértenünk egy versenyautót. Vannak elméletek és ötletek, de kétlem, hogy valaha is száz százalékig megértjük, hogy mi tesz naggyá egy versenyautót. Nem mondanám, hogy ez valaha is véletlen volt, de sokszor építettünk versenyképes autót, amelyben követőkre találtunk. Ez viszont nem egy egzakt tudomány. Nem töltünk éveket különböző ötletek értékelésével, fel kell tennünk őket az autóra és remélni, hogy jól működik, majd a legjobb tudomásunk szerint ítéletet hozni. Nagy kihívást jelentő, de nagyon érdekes üzlet.

Ha a Mercedes 2012-es eredményeit oszlopdiagramon ábrázoljuk, azt mutatja, hogy vannak ugyan alkalmi csúcsok, de az oszlopok többsége nem sokkal emelkedik a zéróvonal fölé. Miért olyan nehéz sokkal jobbat összehozni?

RB: Nos, az imént leírtak egyik oka annak, amiért erősítjük csapatunkat, hogy még kiegyensúlyozottabban érjük el céljainkat. Ez az, amit az elmúlt 12 hónapban csináltunk.

A Sauber mégcélozta az ötödik helyet a konstruktőri versenyben, ami a Mercedes jelenlegi helye. Mit szólsz ehhez? Mivel tudnád meghiúsítani a Sauber törekvéseit?

RB: Biztos vagyok benne, hogy az ötödik helyre koncentrálnak és ezt tiszteletben tartom. Nem olyan az autónk, amilyet szerettünk volna mostanra, de nagyon jó a csapatunk - nagyon jó emberekkel - így optimista vagyok, hogy a szezon második felében erősebbek leszünk, mint az elsőben.

Tehát szeretnétek ott maradni, ahol most vagytok a tabellán?

RB: Jobban szeretnénk csinálni. Nem az ötödik helyre törekszünk és mindent meg fogunk tenni, hogy jobb helyen végezzünk. Sok futam van még hátra, sok pont szerezhető még a győzelemig.

Nincs kétség, hogy idén Michael számára már több jutott, mint balszerencse - és valószínűleg túl filozófikus azt gondolni, hogy hét cím után talán felhasználta az összes szerencséjét. Mit gondolsz erről?

RB: Nos, lehet vitázni azon, hogy mi a szerencse. Nagyon balszerencsés volt Michael, de ezeknek a problémáknak oka volt. Oka volt, amiért megtörténtek, aminek semmi köze Michaelhöz. Ami az autójával történt, kategorikusan nem láttuk, hogy miért pont az ő autójával történt, de így volt. Tehát tény, hogy valami elromlott és a csapat és az én felelősségem, hogy ne engedjük, hogy újra elromoljon. Sok évig élvezhettük a szerencsét és idén egy kicsit elpártolt mellőlünk, de jobb szeretek az autóversenyzésben nem hinni a szerencsében.

Tudnád számunkra elemezni a két versenyzőtöket és meg is indololni, hogy miért szeretnétek mindkettőjüket megtartani?

RB: Nagyon profik, nagyon elkötelezettek, jó a hozzáállásuk, gyorsak, jól együtt tudnak dolgozni, mint páros - ami nem mindig egyszerű a pilótáknál - és azt hiszem, mindkettejük képes a győzelemre, ha biztosítjuk a feltételeket. Ez minden, amit kérhetünk egy versenyzőtől.

Mikor fog Michael dönteni a folytatásról? Nincs túl sok lehetőséged a pilótapiacon most, merre nézelődsz? Úgy tűnik, marad...

RB: Szerintem nagyon fontos döntés minden érintett számára. Nem erőltetjük a döntést és ha eljön a megfelelő idő, bejelentjük, mit fogunk csinálni. Nem akarom a találgatásokat növelni azzal, hogy elmondom, hol tartunk.

Mit fogsz csinálni a nyári szünetben? Megosztod az időt a rózsák és a pecázás között?

RB: Megyek pecázni. Igazából mindkettővel foglalkozom egy kicsit. Néhány napot pecázok a barátokkal, aztán a maradék időt a családommal töltöm. Most született még egy unokám - a harmadik -, így együtt leszünk néhány napot. Nagyon vártuk már ezt a szünetet, de szerintem mindenki nevében mondhatom, hogy soha nem felejthetjük el igazán, mit is csinálunk, így mindig ott motoszkál a fejünkben - még ha nem is gyártunk alkatrészeket. (nevet)

Malik Erika


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek