| |
Technikai analízis: A Kanadai Nagydíj fejlesztései
2012.06.13, szerda 07:30

A Kanadai Nagydíjon a Ferrari új fékcsatornával, új kipufogó rendszerrel, míg a Red Bull módosított padlólemezzel jelentkezett.

Kanadában a Ferrari egy a Williams fékcsatorna megoldásához hasonló, első fékcsatornát mutatott be, ahol nincs beömlőnyílás a kerék és a karosszéria között, a Williamstől eltérően azonban annak a külső oldalán van néhány apró függőleges belépőnyílás. Ennek a célja pedig az, hogy a légáramlatokat az autó középső része felé terelje, ezáltal csökkentve a légellenállást.

Az FIA döntése miatt a Red Bullnak módosítania kellett a padlólemezét, így Montrealra eltűnt az RB8-as padlólemezéről a hátsó kerekek előtt található keskeny nyílás. Hasonló nyílást már korábban a Ferrari F2012-es padlólemezén is láthattunk egyébként. A Red Bull a hírek szerint a következő Európa Nagydíjra teljesen új padlólemezzel készül.

A Ferrari Kanadára a fékcsatornája mellett a kipufogó rendszerét is áttervezte, itt azonban már a McLaren megoldása volt a követendő példa a számukra. Ez nem meglepő, mert a McLaren megoldását már a Red Bull, a Sauber, a Force India, a Toro Rosso és a mugellói teszten a Caterham is megpróbálta lemásolni. Néhány megoldásában azonban most a Ferrari visszatért az eredeti, a 2012-es szezon elején használt kipufogó megoldásához, ahol a kipufogó rendszer nyílása a karosszérián kívülre került. A Ferrari emellett nem csak, hogy a McLarenhez hasonlóan a hátsó kerekek mellé próbálta vezetni a kipufogó gázokat, de ennek érdekében a karosszériájának az alakját is közelítette a McLaren megoldásához. Pénteken a csapat pilótái, Fernando Alonso és Felipe Massa összehasonlító teszteket végeztek, ezt követően pedig mindketten úgy döntöttek, hogy azt az időmérő edzésen és a futamon is használni akarják azt.

Szabó Imre
További csatolt képek


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek