| |
Ralf Schumacher ma 37 éves
2012.06.30, szombat 05:30

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher öccsének lenni egyszerre jelentett előnyt és hátrányt a Formula-1-be vezető úton, majd az F1-ben, ahol Ralf több mint egy évtizedre vetette meg a lábát, de a futamgyőzelmei ellenére sem tudott megragadni az élmezőnyben. Ralf Schumacher ma 37 éves.

Ralf Karl-Heinz Schumacher 1975. június 30-án született a németországi Hürth-Hermülheimben. A bátyjához Michael Schumacherhez hasonlóan, Ralf a szülei által Kerpenben működtetett gokart pályán nőt fel. A három éves kora óta gokartozó Ralf számos német és európai sikert követően 17 évesen 1992-ben a Forma autók között folytatta a pályafutását. A Formula Junior után 1994-ben már a Formula-3-ban versenyzett, ahol Jorg Müller és Alex Wurz mögött a 3. helyen fejezte be az évet, majd 1995-ben Norberto Fontana mögött a 2. helyen végzett. Fontana és Ralf 1996-ban is összetalálkozott, ezúttal a japán Formula-3000-ben vívtak a bajnoki címért, amit végül a német pilóta vihetett haza. Ralf teljesítménye és az ekkor már kétszeres világbajnok báty jól csengő neve miatt a fiatal német pilótára felfigyelt Eddie Jordan és leszerződtette őt az 1997-es szezonra.

Ralf Schumacher 22 évesen a Jordan csapat színeiben mutatkozhatott be a Formula-1-ben. Az ekkor középcsapatnak számító Jordannál már a harmadik futamán, az Argentin Nagydíjon a dobogóra álló Ralf az év végén a 11. helyen fejezte be a bajnokságot, amit a következő szezonban már két dobogós eredménnyel a 10. helyre javít. A kezdeti sikerek hatására 1999-ben Ralfot leszerződteti a Williams istálló. A gyári támogatás híján maradó Williams autóival Ralf 1999-ben remek szezont futva 16 futamból, 11-szer pontszerző helyen végezve a bajnokság 6. helyén végez, amin 2000-ben egy újabb pozíciót javít köszönhetően a csapat új partnere a BMW által biztosított erőforrásoknak, amelyek 2001-ben végre hozzásegítik az időközben már elég tapasztalatot gyűjtött pilótát az első futamgyőzelemhez. A San Marinói Nagydíjon aratott győzelmét pedig Kanadában bátyját, Michaelt legyőzve, majd Hockenheimben csapattárasa, Juan Pablo Montoya kiesését követően is meg tudja ismételni, így az év végén legjobb szezonját futva a 4. helyen fejezi be a világbajnokságot. Ralf pályafutásában ezt követően még két „jó” szezon következik, 2002-ben az év elején mutatott teljesítménye és malajziai győzelmének köszönhetően egy összetett 4. helyet, majd 2003-ban két újabb futamgyőzelmet szerez, amivel sokáig a bajnokság egyik esélyesének számított. 2004-ben azonban egy kiegyensúlyozatlan év és egy Indianapolisban elszenvedett baleset árnyékolja be Ralf teljesítményét, majd 2005-ben a csapatot váltó és a Toyotához szerződő német Indianapolisban egy újabb balesettel és rohamosan hanyatló formával hívja fel magára a figyelmet, aminek eredményeképpen a 2007-ben 5 ponttal csak a bajnokság 16. helyén végző pilóta szerződését nem hosszabbítja meg a csapat. A csak sztár gázsiért szerződő német pilóta után azonban nem kapkodtak a Formula-1-es istállók, így Ralf végül a Német Túraautó bajnokságban (DTM) folytatta a pályafutását, ahol a Mercedes csapat színeiben 2010-ben megszerezte az első pole pozícióját, majd 2011-ben egy harmadik és egy második hely képében az első dobogóit is.

Ralf Schumacher 181 futamon indult a Formula-1-ben, 6 futamgyőzelmet, 6 pole pozíciót, 8 leggyorsabb kört, 27 dobogót és 329 világbajnoki pontot szerzett.

Szabó Imre
További csatolt képek


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek