| |
HRT: Építenénk a monacói eredményre
2012.06.03, vasárnap 08:00

Az európai szezon közepette a Formula-1-es világbajnokság gyors látogatásra Montrealba utazik, a Kanadai Nagydíjra. A Circuit Gilles Villeneuve kedves helyszín a HRT Formula 1 Team számára, a spanyol alakulat itt érte el történelme legjobb eredményét 2011-ben, amikor Vitantonio Liuzzi a 13. helyen ért célba azon a versenyen, amely 4 óra 4 perc 39 másodpercig tartott az erős esőzés miatt, ez volt a Formula-1 történetének leghosszabb versenye. A csapat úgy érkezhet meg Kanadába, hogy Narain Karthikeyan a csapat idei legjobb eredményét érte el Monacóban a 15. helyezéssel, a spanyol alakulat erre az eredményre építene.

A Circuit Gilles Villeneuve az a pálya, ahol a hosszú egyenesek végén lassú kanyarok találhatók, az autókat a határon kell tartani. A fékhűtés és a stabilitás féktávon fontos, a gumikopás magas a folyamatos gyorsítás és fékezés miatt.

A Pirelli a lágy és szuperlágy gumit szállítja erre a versenyre.

Pedro de la Rosa:
"Szeretem a Circuit Gilles Villeneuve pályát, mert mindig jól szerepeltem itt. A versenyek nagyon nyitottak, sok az előzés, leginkább az első kanyarban és az utolsó sikánnál. A pálya felszíne sokat javul a hétvége folyamán, így a gumik viselkedése szempontjából egy különleges pálya, a legnehezebb dolog a pálya megismerése. A versenyképességhez jó csúcssebességre, fékre és tapadásra van szükség, hasonlóan kell beállítani az autót, mint Monacóra, a kanyaroknál fontos a kigyorsítás. Új, alacsony leszorítóerejű hátsó szárnnyal készülünk, kifejezetten Kanadára készült és szeretnénk folytatni a fejlődést, melyet Monacóban mutattunk. A monacói kiesés után még inkább szeretnék egy jó eredményt elérni Kanadában."

Narain Karthikeyan:
"Kanada különleges a naptárban, keveréke az utcai pályának, ahol nincs bukótér és az állandó versenypályának. Tetszik a pálya és tavaly a 14. helyen értem célba az őrült versenyen, majd büntetést kaptam. Az időjárás mindig szerepet játszik Montrealba, így talán lehetőségünk adódhat. Új hátsó vezetőszárnnyal készülünk Monacóra, mivel a pálya alacsony leszorítőerőt igényel. Ott kell folytatnunk, ahol Monacóban abbahagytuk, ami az élcsapatokhoz és legközelebbi ellenfeleinkhez való lemaradásunkat illeti."

Luis Perez-Sala, csapatfőnök:
"Az egyik szimbolikus versenyt Montrealban rendezik. Pilótaként nagyon tetszett, mert egy más pálya, sok fékezéssel és kigyorsítással, különböző előzési lehetőségekkel. A csapat számára egy különleges helyszín, mert itt értük el tavaly történelmünk legjobb eredményét. Monacóban jól alakultak a dolgok és ezen a pályán jók lehetünk, mert autónk jól viselkedik féktávon és javítottunk a kigyorsításon, amely két fontos tényező Kanadában. Gyengénk a lassú kanyarok és itt nincs sok belőle. Legnagyobb hátrányunk az lehet, hogy nincs KERS az autóban, de speciális hátsó szárnnyal készülünk erre a pályára, amellyel remélhetőleg versenyképesebbek leszünk. Jó hangulatban vagyunk a monacói pozitív eredmény után; Narain szeretné folytatni jó formáját és Pedro motiváltabb, miután jó hétvégi teljesítménye kieséssel ért véget."
f1hungary.fw.hu


Hozzászólások:


Kapcsolódó hírek
 
Formula 1 hírek
Motoros hírek
Rali hírek
Autós hírek
AFM hírek