DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
GP2/3

Úttorlasz miatt intették le az F2 főversenyét

Balesetek és biztonsági autók rengetege után, amikor végre úgy tűnt, hogy több váratlan eseményt már nem hoz az F2 első bakui versenye, egy a 8-as kanyarban falhoz csapódó autó miatt piros zászlóval kellett véget vetni a körözésnek.

A Ferrari-növendék Charles Leclerc a pole-ból magabiztosan elrajtolva megőrizte a vezetést az F2 főversenyének rajtjánál, mögé pedig Nicholas Latifi és Nyck de Vries sorakozott fel, míg az első sorból induló Nobuharu Matsushita visszaesett az ötödik helyre.

A nap legszerencsétlenebbül járt pilótája, Johnny Cecotto miatt azonban nem sokáig folyhatott szabadon a körözés: a venezuelai ott ragadt a rajtrács 7. helyén, majd amikor végre sikerült beindítani az autóját a bokszutcában, azonnal balesetet szenvedett a pálya 2-es kanyarjában, így a biztonsági autó hajtott a pályára.

DDFBW2EXsAEyLvU



Leclerc végig kontroll alatt tudta tartani versenyét, az élmezőny tagjai pedig korai bokszkiállással védekeztek a későbbi biztonsági autók ellen, amelyek menetrendszerűen meg is érkeztek. Először csak a virtuális változatára volt szükség Nabil Jeffri kiesésekor, ám amikor Louis Delatraz a 2-es kanyarban a falhoz csapódott, ismét a safety car sűrítette össze a mezőnyt.

De Vries még a korai szakaszban elment Latifi előtt, és a dobogósok sorrendje a leintéshez közeledve biztosnak tűnt, ám nem tehették meg, hogy békésen elautózgassanak a célig: négy körrel a leintés előtt Sean Gelael csattant a falnak a szűk 8-as kanyarban, visszapattanó autója pedig éppen keresztben állt meg a mindössze nyolc méter széles útszakaszon, így a mögötte érkezők sehogyan sem tudtak továbbhaladni, a közvetlenül a nyomában lévő Szergej Szirotkin pedig neki is csattant az indonéz pilóta versenygépének.

Nem volt mit tenni, a versenyirányítás ugyan előbb a biztonsági autót állította hadrendbe, de rögtön utána a piros zászlók is előkerültek, hiszen sokáig átjárhatatlan volt a baleset helyszíne. Az elhúzódó takarítás és az F1-es harmadik edzés közelsége miatt azonban végül már nem is indították el a versenyt az utolsó néhány körre, hanem a 24. kör állását alapul véve végeredményt hirdettek.

Leclerc érzelmes hétvégéje tovább folytatódott ezzel, hiszen néhány nappal apja halála után a pole-ból indulva a főfutam győzelme is az övé lett, így ismét lélegzetvételnyi előnyhöz jutott a bajnokságban. A monacói pilóta a dobogón sem felejtette el elmondani, hogy apja támogatása nélkül ezekben a jelenlegi sikerekben biztosan nem lehetne része.

 

A főverseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány Kör
1 Charles Leclerc Prema Racing 52:33.196 24
2 Nyck de Vries Rapax 3.469 24
3 Nicholas Latifi DAMS 6.390 24
4 Oliver Rowland DAMS 9.090 24
5 Artem Markelov RUSSIAN TIME 11.694 24
6 Norman Nato Pertamina Arden 17.074 24
7 Jordan King MP Motorsport 18.570 24
8 Ralph Boschung Campos Racing 21.348 24
9 Sergio Canamasas Trident 22.870 24
10 Sergey Sirotkin ART Grand Prix 24.042 24
11 Gustav Malja Racing Engineering 24.828 24
12 N.Matsushita ART Grand Prix 25.696 24
13 Sergio Sette Câmara MP Motorsport 29.675 24
14 Sean Gelael Pertamina Arden 33.101 24
15 Robert Visoiu Campos Racing 33.320 24
16 Luca Ghiotto RUSSIAN TIME 49.207 24
- Louis Delétraz Racing Engineering - 11
- Nabil Jeffri Trident - 9
- Antonio Fuoco Prema Racing - 6
- Johnny Cecotto Jr. Rapax - 0

 

DDFTCUcW0AEjEMz

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: