Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 24. vasárnap
Formula-E

Az élen ütközött a két BMW, d’Ambrosio nevetett a Marrakesh ePrix végén

Kétségtelenül a legemlékezetesebb versenyeinek egyikét szállította a Formula-E marrakeshi fordulója, ahol a BMW-k kettős győzelem felé száguldottak, amíg csatába nem bocsátkoztak egymással. D’Ambrosio először nyert futamot a pályán.

A rajt előtt Antonio Felix da Costát még megfosztották a harmadik rajthelyétől energiatúllépés miatt, de mivel csak a superpole-ból zárták ki, így a 6. helyre került. A pole-ból Sam Bird vághatott neki a futamnak, mellette Jean-Eric Vergne-nyel, akiből könnyen ki lehetett nézni, hogy már az első kanyar előtt megpróbálkozik a vezetés megragadásával.

Így is tett, a címvédő kísérlete azonban végzetesen balul sült el, a belső íven próbálkozott Bird mellett, és egyrészt helye sem volt, másrészt meg túl későn is fékezett, így lehetetlenné vált számára, hogy bevegye a kanyart. Nekiütközött Bird Virginjének, a brit azonban zavartalanul tovahaladt, és Vergne volt az, aki megpördülve a mezőny végére esett vissza.

A BMW Andrettik profitáltak sokat a rajt utáni kavarodásból, da Costa és Sims a belső íven Bird nyomába tudtak eredni, a 3. helyről induló Buemit viszont megakasztotta az incidens és veszített pár helyet.

Bird nem tudott elszakadni, a két BMW ott loholt a nyakán, és mások is feltorlódtak az élbolyban. Da Costa aztán néhány kísérlet után viszonylag hamar dűlőre vitte az ügyet: agresszív támadásával hibára kényszerítette Birdöt, aki mellett így mindkét bajor autó el tudott menni, megszerezve a kettős vezetést.

A BMW nyeregben érezhette magát, két pilótájukkal még a támadó módot is azonos körben aktiváltatták, hogy ne zavarják egymást, míg a többiek a remek előzéseket bemutató d’Ambrosio vezetésével egymással voltak elfoglalva. A csapat pilótái azonban tartogattak még egy nagy adag kellemetlen meglepetést…

Kevesebb mint tíz perc volt már csak a verseny végéig, amikor Sims az egyik egyenesben a külső íven támadást indított csapattársa ellen. A két BMW egymás mellett volt, mindketten túlságosan későre halogatták a fékezést, megbicsaklott autóik összeértek egymással, és egyikük sem tudott rendesen befordulni a következő kanyarba. Da Costa az élről orral a falban találta magát, az ő versenye ezzel drámai véget ért, Sims a 4. helyen állt vissza a versenybe. A vezetés d’Ambrosióra szállt át.

Da Costa miatt a biztonsági autót is bevetették, ami egész sokáig a pályán maradt, és a versenyidő lejártakor csak egy utolsó, mindent eldöntő körre adott zöld utat a mezőnynek. D’Ambrosiónak nem volt könnyű dolga, Frijns helyezett rá óriási nyomást, ráadásul a belga az utolsó kanyarban még el is fékezte magát, de végül egy hajszállal sikerült elsőként eljutnia a kockás zászlóig. Ez a belga harmadik győzelme az FE-ben, de az első olyan, amit nem valakinek a kizárása után örökölt meg. Frijns a 2. hellyel legjobb eredményét érte el a sorozatban, Bird révén pedig kettős dobogót hozott el a hétvégéről a Virgin. A BMW-t nem fogja vigasztani Sims 4. helye, Vergne pedig egészen az 5. helyig zárkózott vissza rajt utáni megpördüléséből.

 

A Marrakesh ePrix végeredménye:

# Versenyző Csapat Kör Idő
1 Jerome d'Ambrosio Mahindra 31 46:45.884
2 Robin Frijns Audi 31 0.143
3 Sam Bird Audi 31 0.461
4 Alexander Sims BMW 31 0.740
5 Jean-Éric Vergne DS 31 1.232
6 André Lotterer DS 31 1.457
7 Lucas di Grassi Audi 31 1.633
8 Sébastien Buemi Nissan 31 2.455
9 Mitch Evans Jaguar 31 2.980
10 Daniel Abt Audi 31 4.014
11 José María López Penske 31 4.528
12 Maximilian Günther Penske 31 6.034
13 Edoardo Mortara Venturi 31 6.790
14 Nelson Piquet Jr. Jaguar 31 6.833
15 Oliver Rowland Nissan 31 7.529
16 Oliver Turvey NIO 31 9.241
17 Tom Dillmann NIO 31 9.665
18 Felipe Massa Venturi 31 10.250
- Felix da Costa BMW 25 -
- Gary Paffett Venturi 3 -
- Pascal Wehrlein Mahindra 1 -
- Stoffel Vandoorne Venturi 1 -

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?