DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Formula-E

Tovább bővítenék a Formula-E támadó módját

Sikeresen lezajlott az elektromos sorozat szezonnyitója az elmúlt hétvégén. A teljesen új, támadó mód úgy tűnik, jó ötlet volt, most ennek minél gyorsabb kibővítését tervezi a széria főnöke.

Múlt héten élesben is debütáltak az újgenerációs, Formula-E versenygépek Ad Diriyahban. Az autókon kívül egy teljesen új rendszer is bemutatkozott, bevezették a támadó módot, aminek lényege, hogy egy adott aktivációs zónához kormányozva a következő négy percben nagyobb, 225 kilowatt energiát használhat fel a versenyző, ezt összesen kétszer veheti igénybe egy futam alatt.

Ez az aktivációs zóna mindig az ideális íven kívül esik, ám az arab helyszínen a pilóták az eredeti helyre erősen panaszkodtak, így kicsit arrébb helyezték. „Sok múlik azon, a pályán belül pontosan hova helyezzük el a zónát. Valószínűleg egy kicsit nagyobb különbséget kell generálnunk (jelenleg a normális 200 kilowattot huszonöttel növeli meg a támadó mód), ez mindenképpen egy lehetőség” – ismertette álláspontját Alejandro Agag, a sorozat vezére a Motorsport.com szakoldalon.

„De a különbség már most is szemmel látható volt, úgy vélem, elég volt a srácoknak az előzéshez. Apró kis trükk, de bevált. Szerintem hatalmas hatása lesz a motorsportra, egy kitűnő újítás, amit ismét a Formula-E hozott el, nagyon büszke vagyok.”

Az extra mennyiség kétszerese már megfelelő lenne az előzésekhez?


Vannak pilóták azonban, akik szerint a plusz 25 kW kevés az előzéshez, ráadásul a rendszer túl sok időt is vesz el (az aktiváláskor). „A támadó mód nem elég. Sokkal inkább veszítő-módnak lehetne nevezni, mivel időt veszítünk eleinte. Én például pozíciót vesztettem az aktiváláskor és nem is sikerült már visszaszereznem, mert az extra 25 kW nem elég a megfelelő manőverhez” – panaszkodott Daniel Abt.

„250 kilowatt körüli értékre lenne szükségünk, vagy legalább olyan hatékony gyorsításra, hogy tisztán véghez vihessük az előzést. Most úgy állunk, ha valaki védekezni akar, akkor őt biztosan nem előzi meg senki.”

Ugyanakkor olyan véleményt is olvashatunk, hogy valaki szerint túl kevés az időveszteség, úgy kellene a rendszert felépíteni, hogy a jelenlegi idő hatszorosát, nyolcszorosát is elveszítsék, akik aktiválják. „Hat-hét-nyolc másodpercet kellene veszíteni és nem egyet. Ezzel biztosan visszaesnénk néhány helyet, ugyanakkor a következő három körre jóval több energiával rendelkeznénk a harchoz” – fogalmazott a Virgin Racing pilótája, Sam Bird.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: