DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Formula-E

Wolff: Verseny vagy rendezvény a Formula-E?

A Mercedes F1-es csapatfőnöke nem tudja eldönteni, hogy az elektromos szériára „igazi” versenysportként tekintsen-e, de ettől függetlenül izgatottan várja a márka debütálását a sorozatban.

Sokan mai napig megkérdőjelezik a világ egyetlen teljesen elektromos formulaautós sorozat létjogosultságát, de kritikák ide vagy oda, a Formula-E megállás nélkül növekszik, gyarapodik. A széria egyre több autógyártót vonzz magához, most hétvégén, immár ötödik szezonját megkezdve már a Mercedes is csatlakozik köreibe. A német márka ennek érdekében a klasszikus alapokra épülő, belsőégésű motorokat használó DTM-ből visszavonult, hogy minden figyelmét az új sorozatra fordíthassa. Nem egy szokatlan trend ez az autógyártók körében, amit most a Mercedes F1-es csapatfőnöke magyarázott meg.

audi-fe-2018-action-gen2



„Harminc évig DTM-eztünk, imádjuk a túraautózást, de változnak az idők” – nyilatkozta a döntésről Toto Wolff. „Az autóipar átalakulásban van, egyre elektromosabbá válik. Amit Alejandro Agag [elnökként] a sorozatért tett, ahogy az növekedett, az figyelemre méltó. Nagyon sok csapatnak szolgál játszóteréül.”

Több autómárkához hasonlóan a Mercedes is a teljesen elektromos hajtásláncokban látja a jövőt (vagy inkább a marketingértéket), ezért fordított hátat a DTM-nek. Wolff nyilatkozata alapján több szériát is felmértek, mielőtt az FE-re esett a választásuk.

„A Formula-1 azért tökéletes számunkra, mert globális, és a versenyzés csúcsát jelenti. A Formula-E eközben egy izgalmas startupra emlékeztet, amiről nem lehet tudni, hogy mi lesz belőle. Versenyzésként vagy inkább rendezvényként tekintsünk rá? Az elektromossá válásról, a belvárosi versenyzésről és az új közönség bevonzásáról szól. Tetszik a jelenlegi formája, izgatottan csatlakozunk hozzá 2019-ben, és kíváncsian várjuk, hogyan fogunk teljesíteni” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: