DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Formula-E

Rosenqvist visszavágott Bueminek Marokkóban

A 2017-es verseny fordított forgatókönyvét játszotta le a Formula-E marrakeshi fordulóján Felix Rosenqvist és Sebastien Buemi. Ezúttal a svéd csípte el a győzelmet a hajrában, miközben a címvédő Lucas di Grassi ismét nullázott.

Köszönhetően, hogy a marrakeshi a legszélesebb versenypálya a Formula-E naptárában, a rajtot ezúttal különösebb tolakodás nélkül átvészelte a mezőny, és az élen helycserék sem történtek, az első három-négy sor tagjai mind megőrizték rajtpozíciójukat, Buemi vezetett Bird és Rosenqvist előtt, ez a trió pedig hamar el is szakadt kissé az üldözőktől – talán nem meglepő, hogy egy évvel ezelőtt is ők voltak a dobogósok ezen a pályán.

rosenqvist



Nem kellett azonban sokat várni ahhoz, hogy felpörögjenek az események, amelyek elsősorban ismét a Hongkongban is meglehetősen peches Audi Sport ABT versenyzőit sújtották. Daniel Abt egy túl optimista előzési kísérlet végén nagy lendülettel kilökte maga elől Alex Lynn DS Virginjét, amiért áthajtásos büntetést kapott a hatodik helyről, majd pedig Lucas di Grassit a technika ördöge érte utol. A brazil az első körökben sikeresek kicselezte Jose Maria Lopezt, aki lendületét veszítve néhány további pozíciót is bukott, di Grassi alatt azonban nem sokkal később, Nelson Piquet Jr. nyomása alatt megállt az autó, amit ezúttal újraindítani is csak annyira tudott, hogy visszaevickéljen a bokszba és feladja a versenyt. Idéntől már a második autóba sincs értelme átülniük a körhátrányba került pilótáknak, hiszen az új szabály értelmében a leggyorsabb körért járó egy pontot is csak az első tíz hely valamelyikén végző versenyzők kaphatják meg.

Az élmezőnyben nem sokkal fél táv előtt, az autócseréket megelőző körben változott a sorrend, amikor Rosenqvist simán el tudott menni a célegyenesben láthatóan a kelleténél lassabban haladó Bird mellett. A brit ezt követően nagy léptekben szakadt le az előtte haladó kettőstől, szerencséjére azonban éppen ekkor rendelt el a versenyirányítás virtuális biztonsági autós szakaszt, hogy biztonságban el tudják távolítani a bukótérből Andre Lotterer ott ragadt Techeetah-ját, ami a háromszoros Le Mans-győztes harmadik FE-versenyét is feledhetővé tette.

A bokszból így Buemi, Rosenqvist és Bird ismét egymáshoz közel hajtottak ki új autóikkal, de a csata a továbbiakban is az első két autóra koncentrálódott. 2017-ben ugyanezen a pályán fordított volt a helyzet: akkor Buemi tudta a hajrában levadászni Rosenqvistet a győzelemért, most viszont a svéd szó szerint visszavágott, hiszen lejátszotta a tavalyi marrakeshi verseny fordítottját. Végig egy másodpercen belül haladt Buemihez képest, és négy körrel a leintés előtt kihasználta a svájci egy energiaspórolós kanyarvételét, hogy a belső íven bebújva átvegye a vezetést.

Innentől Buemi már nem is volt képest visszatámadni, megelégedett a második hellyel, miközben Rosenqvist szezonbeli második győzelmét is begyűjtötte, ezúttal jóval magabiztosabban, mint decemberben Hongkongban.

A svéd ezzel három futamot követően átvette a vezetést a bajnoki tabellán, de a korábbi listavezető, most váltógondokkal küzdő Bird sem lehetett csalódott a harmadik hellyel. Mögötte Piquet és Vergne stabil teljesítménnyel bejöttek a 4-5. pozícióban, Lopez pedig 6. lett visszatérése első versenyén. Az utolsó körökre is maradtak még hajmeresztő pillanatok, a két Venturi és Nick Heidfeld csatájából kisebb roncsderbi keletkezett, amelynek Edoardo Mortara lett az áldozata, Maro Engel pedig utólagos időbüntetést kapott a baleset okozásáért, így erkölcsi győztesként Heidfeld tudott befutni a hetedik helyen. Rajtuk kívül az újonc Blomqvist, valamint a korán a mezőny végére került, de onnan látványos felzárkózást mutató Prost és Lynn szereztek még pontot.  

További hírekért és nyilatkozatokért keressétek a Formula-E hivatalos magyar nyelvű Facebook-oldalát.

 A Marrakesh ePrix végeredménye:

EasyCapture1_2

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: