Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. január 17. szerda
Formula-E

Hongkong – Buddhától a Formula-E-ig

Az Autósport és Formula Magazin a helyszínről követte a Formula–E dupla adagban érkező szezonnyitóját, s a pályán ugyanúgy temérdek dologra csodálkozhatott rá, mint azon kívül.

Egy különleges hely a Távol-Keleten, amely a világ egyik legsűrűbben lakott városa, ahol túlcsordulnak a színek, ahol a Le Mans sztárjai zöldfülű újoncok, ahol Kamui Kobayashi monacóinak számít, ahol a verseny mindig egy új fordulatot, az utcai árus pedig egy soha nem látott terméket tartogat, és ahol nagyobb ünnep a karácsony, mint a keresztény világ legtöbb részén.

DSC08891

A Dél-kínai-tenger partján, egy félszigeten és számos kisebb-nagyobb szigeten elterülő Hongkong városrégiója a világ egyik legfurcsább autonóm körzete: hivatalosan Kína részét képezi, amióta 1997-ben Nagy-Britannia visszaadta a területet az anyaországnak. Ám éppen ez, a nagyjából 150 éven át tartó brit uralom gondoskodott róla, hogy Hongkong szinte semmiben ne hasonlítson arra, amit Kínáról gondolunk: virágzó, kapitalista gazdasága a világ egyik fő üzleti központjává teszi, de eltérő fizetőeszközével, a bal oldali közlekedéssel és a hagyományaival is tökéletes ellenpólusa Kínának, amihez pedig a lakosság túlnyomó része etnikailag tartozik. A már november végén a város szinte minden nagyobb terén és csarnokában magasodó karácsonyfák és a hozzá illő ünnepi zenék első látogatáskor alaposan meglepik az embert a bolygó ezen táján, ám ez is az európaiak által itt hagyott szokás. A faállításnak és a szentestei ajándékozásnak ugyanakkora hagyománya van a hongkongiak körében, mint itt nálunk, dacára annak, hogy mindezt kellemes 20 °C-os hőmérsékletben teszik, és függetlenül attól, hogy éppen ismerik-e a kereszténység által hirdetett vallási tanokat.

DSC08965

A város bőven nyújt annyi látnivalót és olyan változatos szórakozási lehetőséget, hogy az ember egy hét alatt ne érhessen a végére: merüljünk el Mong Kok utcai árusainak, énekeseinek és tarka reklámtábláinak kavalkádjában, utazzunk a világ leghosszabb szabadtéri mozgólépcsőrendszerén, menjünk fel a városra festői kilátást adó Victoria-csúcsra, vagy a drótkötélpályás felvonóra pattanva látogassuk meg a bronzból készült 34 méter magas Buddha-szobrot a Lantau-szigeten. Mintha a helynek nem lenne már most is elég turistacsalogató látványossága, mindennek a tetejébe tavaly óta már az autósportok rajongói is megtalálhatják itt a kedvükre valót, hiszen a Formula–E beköltözött a városba, annak is a kellős közepére, az üzleti negyed és a kikötő által közrefogott területre. Az előző évhez hasonlóan most is az idénynyitó szerepét töltötte be a Hongkong ePrix, ráadásul ezúttal már nem is egy, hanem rögtön két futamot rendeztek itt. Mint a Hongkongi Automobil Szövetség elnökétől, Kenneth Ngtől megtudtuk, egyáltalán nem a város kardoskodott azért, hogy a negyedik évadban már kétszeres hangsúllyal vehessenek részt a bajnokságban, egész egyszerűen a Formula–E vezetői keresték meg őket ezzel a javaslattal, jutalmul az előző évi hibátlan szervezésért.

DSC08840

A tartózkodásunk alatt készített helyszíni szöveges közvetítésünk itt visszanézhető, a cikk folytatását pedig megtaláljátok az Autósport és Formula Magazin 2017. december - 2018. januári számában. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?