DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Formula-E

Formula-E: 2040-re mi leszünk az egyetlen autósport

Merész világkép kezd körvonalazódni az óriásléptekkel növekvő elektromos sorozat vezetőjének fejében, aki szerint a nyakunkon lévő elektromos forradalom könnyen ahhoz vezethet, hogy a Formula-E marad az egyetlen életképes bajnokság.

Semmi kétség nem férhet ahhoz, hogy a negyedik szezonját decemberben, Hongkongban megkezdő, és ezen a szombaton Marrakeshben folytató Formula-E népszerűsége és az autósportok palettáján betöltött szerepe folyamatosan növekszik: lassan a teljes mezőnyt a világ élvonalához tartozó versenyzők töltik fel, egyre több autógyártó vállal szerepet, a versenyek élvezhetősége pedig messze leköröz minden más nagy nemzetközi bajnokságot.

DTGKfIsXkAACq4e



Az autóversenyzéstől egy évszázadon át távol álló elektromos hajtás és hangtalanul suhanó autók eszméje ugyan elsőre egyeseket elrettenthet, viszont ennek a technológiának egyre nagyobb létjogosultsága lesz, ahogy a közlekedésben teret nyer az elektromos hajtás a fosszilis erőforrásokkal szemben, és ahogy az élet minden területén előtérbe kerül a gazdaságosság és a hatékonyság.

Egyelőre nem tudni, hogy mekkorára duzzadhat majd világviszonylatban a Formula-E, egy napon tényleg annyi rajongót tudhat-e majd magáénak, mint a jelenleg a királykategória megnevezést megkérdőjelezhetetlenül őrző Formula-1, viszont Alejandro Agag nem tartja kizártnak, hogy a küszöbön lévő technológiaváltás néhány évtizeden belül akár el is lehetetlenítheti a rivális autós bajnokságokat.

„Véleményem szerint a Formula-E nagyon, de tényleg nagyon hatalmassá fog nőni. Hiszek abban, hogy 20, 30 vagy 40 év múlva mi maradunk az egyetlen autósport” – fogalmazta meg vízióját Agag, a sorozat ügyvezető igazgatója. „Lehet ugyan, hogy lesznek még mások is, de bizonyára mi számítunk majd a kiemelt autósportnak, hiszen a világ addigra már elektromos hajtású lesz. Persze ha nem megy végbe ez az elektromos forradalom a következő 20-30 évben, akkor bajban leszünk, de a Formula E még ebben az esetben is megmaradna autók versenyeként.”

DTGO4ycV4AA7w-K

A Formula-E-ben csapatot is működtető Sir Richard Bransonnak ennél is merészebb elképzelései vannak, a Virgin tulajdonosa ugyanis nemrég egy olyan kijelentést tett, miszerint az FE akár már 2020-ra, azaz néhány éven belül képes lehet letaszítani az F1-et az autóversenyzés csúcsáról. Agag a következőképp reagált, amikor szembesítették őt ezzel a kijelentéssel:

„Sohasem szerettük, ha úgy állítják be ezt az egészet, mintha versengenénk a Formula-1-gyel. Szeretjük és sokra tartjuk az F1-et. Viszont nem szívesen mondanék ellent Richard Bransonnak, hiszen ő egy nagyon bölcs ember, akiről az esetek többségében kiderül, hogy igaza volt” – nyilatkozta a spanyol vezető egy londoni eseményen, amelyen bejelentették, hogy a Formula-E mostantól névadó szponzorral is rendelkezik, szövetséget kötött ugyanis az ABB svájci vállalattal, amely szintén az elektromos technológiák népszerűsítését tűzte zászlójára. A sorozat hivatalos megnevezése tehát immár ABB FIA Formula-E Bajnokság.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: