A francia abroncsgyártó látja el termékeivel a Formula-E és hosszútávú világbajnokság (WEC) csapatait. Az elektromos szériában használt keskeny, de nagyméretű abroncsok különlegessége, hogy minden időjárási körülmények között használhatók, azaz egyszerre száraz pályás és esőgumik is. A Michelin terve, hogy ezt a gyártmányt idővel a WEC-ben is bevezesse: az ehhez hasonló újításokra való hajlandóság miatt részesítik előnyben a két szériát, ahelyett, hogy visszatérnének a Formula-1-be.
„Vezetőként szeretünk kockázatot vállalni, és ezt akarjuk tovább vinni” – mondta a motorsport.com-nak Pascal Couasnon, a sportrészleg igazgatója. Az F1-et is próbálták rávenni erre a magatartásra, sikertelenül: „Sok éve, azt hiszem, 2010 óta a Formula-1-gyel 18 inches kerekekről folytattunk párbeszédet, de nem sikerült meggyőznünk az érintetteket, hogy vállaljanak kockázatot.”
„Néhány elképzelésünk, mint a WEC-ben bevezetett slick gumi, ami az esőben is működik, egészen őrültségnek tűnt, mégis bevált. Talán a Formula-E koncepcióját (a száraz-esős abroncs) is megpróbáljuk átvinni más szériákba. Miért ne tennénk? Ehhez azonban meg kell találni a partnereket, akik vállalják a kockázatot” – folytatta Couasnon azzal, hogy a szóban forgó két széria mennyivel jobban hajlik az újításokra.
„A motorsport egy olyan show, amelynek a technológiára nézve is jelentősége van, csak meg kell találni a megfelelő mutatót. Tökéletesen működött: először került 18 inches abroncs nyitott karosszériás autóra, amelynek a tesztelése ismeretlen terep volt. Mégis jó működött, ezért ezt az irányt akarjuk folytatni” – mondta a szakember. Nehéz elképzelni, hogy a Formula-1 hajlandó lenne ezekhez fogható radikális változást bevezetni, ezzel együtt pedig a Michelin visszatérése sem tűnik valószínűnek a közeljövőben.