DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Formula-E

Buemi és di Grassi – Újabb ütközés lóg a levegőben

Egy év eltelt azóta, hogy a Formula-E két gigásza a 2016-os szezonzárón összeütközött, és a szituáció idén is hasonlóan kiélezett kettőjük között. Leszámítva, hogy Sebastien Buemi most már úgy érzi, átlát Lucas di Grassi szándékain és személyiségén.

Örökre beéghetett az agyunkba a Formula-E tavalyi fináléja, a londoni Battersea Parkban rendezett második verseny, amelynek a két bajnoki rivális, Buemi és di Grassi pontegyenlőséggel vágott neki. Csatájuk azonban az első féktáv után teljesen új színtérre terelődött, hiszen miután összeütköztek - ami mögött a svájci azóta is riválisa szándékosságát sejti - a két pilóta a leggyorsabb körért járó két pont megszerzéséért hajtott, amit végül Buemi kaparintott meg a bajnoki serleggel együtt.

A harmadik szezon forgatókönyve egészen máshogy alakult, de a duplafutamos montreali finálé előtt már megint Buemi és di Grassi a bajnoki cím két fő várományosa. A Renault-e.dams pilótája, noha kihagyta a New York-i duplát, így is megőrzött tíz pontot az előnyéből riválisával szemben. A szezonzáróra készülve pedig óhatatlanul is felsejlettek benne a tavalyi csata kellemetlen emlékei, ám amint azt most Buemi a Motorsportnak nyilatkozva elmondta, nem számít arra, hogy di Grassi ismét egy piszkos trükkel próbálkozna, hiszen azáltal már a hírnevén is komoly csorbát ejtene.

03416008_321



„Versenyzőként tisztelem őt, de abban nincs mit tisztelnem, ami tavaly történt. A sorozatban dolgozók mind pontosan tisztában vannak vele, hogy mit is láthattunk ott” - utalt a szerinte szándékos kilökésre. „Ha ismét történne egy olyan ütközés, vajon mit gondolnának róla az emberek? Azt már nagyon nehéz lenne megmagyaráznia. Ha meg akarja őrizni a hírnevét, nem engedheti meg magának, hogy egy ilyen eset megismétlődjön.”

„És van itt még egy dolog. A tavalyi eset után ahelyett, hogy elismerte volna a vereségét és bocsánatot kér, azzal hozakodott elő, hogy én voltam a hibás, mivel korán fékeztem. Ez egyáltalán nem nyűgözött le, és nem hiszem, hogy korrekt volt tőle. Az ember elmehet egy bizonyos pontig az ilyen dolgokkal, de van egy határ, és ő ezt alaposan átlépte azon a napon. Ami engem illet, én inkább veszítek méltósággal, semmint hogy olyan módon próbáljak győzni, hogy utána ne legyek képes a tükörbe nézni. Vajon ő is így van ezzel? Nem tudom, ezt tőle kellene megkérdezni. Most már magunk mögött hagytuk ezt a dolgot. Azóta is voltak jó csatáink, és nekem már nincsenek nagy problémáim vele.”

Buemi ráadásul utalt rá, hogy nem sokkal a londoni összetűzés után egy másik okból is komoly nézeteltérés alakult ki kettőjük között. „A Battersea Parkban látottak után történt közöttünk még egy csúnya dolog, erről viszont senki nem tud, és nem is fogjuk nyilvánosságra hozni. De most már ez is történelem” - titokzatoskodott a svájci.

A címvédő viszont ezzel még nem fejezte be ellenfele kritizálását: elmondása szerint az is komoly személyiségbeli gyengeségekre utal di Grassinál, ahogy a médiával beszél.

03417003_156

„Bizonyára önbizalomhiánya van, ha folyamatosan mindenkinek el akarja mondani, hogy túlteljesíti az autója képességeit. Az igazán jó versenyzőknek szerintem nincs szükségük rá, hogy ezt mondják, ő viszont általában megteszi, és végül egyszerűen csak túl sokat beszél.”

„Ha akarnám, én is körberohanhatnék, hogy mindenkivel közöljem, hogy én vagyok az egyetlen, aki képes rendszeresen győzelmeket aratni a Renault-val. Vergne, korábban Gutierrez, most pedig Sarrazin is ugyanilyen autót vezetnek, és mégis én vagyok az egyetlen, aki nyerni tudott vele, konkrétan tizenkét alkalommal” - sorolta a tényeket Buemi, kihagyva a nevek közül saját csapattársát, Nico Prostot, akinek azért három győzelem már szintén összejött 2014 óta.

„Megtehetném ezt, de nem érzem, hogy szükségem lenne rá, hiszen az emberek úgyis látják, és levonják belőle a következtetést. Nem tudom, hogy ő miért csinálja ezt - talán úgy gondolja, hogy ez jót tesz a bajnokságnak. Egy ilyen rivalizálás tényleg jó dolog és felpezsdíti a Formula-E-t, de én úgy hiszem, hogy ezzel együtt még korrektnek kell lennünk, belül maradva bizonyos határokon. De őszintén szólva én amúgy se szoktam elolvasni, hogy miket beszél. Inkább a versenypályára tartogatom az energiám.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: