DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Formula-E

Exkluzív: Az F1-et is célba vette az autósportok mindenevője

A pilóta, aki minden volt már, csak két dolog nem: akasztott ember és Formula-1-es pilóta. Párizsban exkluzív interjút adott nekünk Felix Rosenqvist, a világ legjobb felfedezetlen tehetsége.

A most 25 éves Rosenqvisttel kapcsolatban négy éven át csak arról számolhattunk be, hogy halmozza a győzelmeket az F3-as Európa-bajnokságban, ám egyértelműen kiütköző kivételes tehetsége ellenére is sokáig ott ragadt az autósportok ezen közepes magasságú lépcsőfokán.

rosenqvist



2016-ban sikerült számára végre az áttörés, és kicsit mintha egy szezon alatt próbált is volna bepótolni mindent, amit az elmúlt években elszalasztott: majdnem tíz különböző versenyautót vezethetett hosszabb-rövidebb időn át az IndyCar-teszttől egészen a DTM, a Formula-E, a Blancpain és az IndyLights versenyzői szerződéseiig. Idénre kicsit visszafogta magát, illetve megállapodott, hiszen a Formula-E-ben és a Super Formulában fut teljes szezont, emellett pedig „csupán” a Le Mans-i 24 órás szerepel a 2017-es tervei között.

Miután ennyi különféle versenyautóról vannak friss tapasztalatai, adta magát a kérdés, hogy melyik szériában való vezetést élvezte a legjobban, azaz ha csak egyet választhatna, hol töltené el karrierje további részét.

„A kategóriákat illetően, ha minden velejárójukkal együtt tekintjük őket, számomra mindenképpen a Formula-E a legélvezetesebb” - emelte ki azt a sorozatot, amelynek éppen aktuális versenyhelyszínén jártunk Párizsban. „Azért is szeretek itt lenni, mert ebben a sorozatban tényleg sok múlik a versenyzőn, míg máshol inkább az autók teljesítményén nagyobb a hangsúly. Itt egy jó pilóta biztosan több pontot fog szerezni, mint egy rossz pilóta, ez pedig tényleg tetszik.”

rosen

„Ha viszont az autó vezetése által nyújtott élményt vesszük figyelembe, akkor az IndyCart nevezném a kedvencemnek, amit tavaly próbálhattam ki. Leszorítóerő és motorerő terén is magas szintet képvisel, így könnyű vele támadószellemben vezetni.”

A „szupersvéd” korához képest valóban számos sorozatba belekóstolhatott már, ennek fényében viszont különös, hogy a Formula-1 berkeiben még sohasem merült fel a neve. Pedig, amint azt nekünk most elárulta, a színfalak mögött már javában ügyködnek azon, hogy szorosabbra fűzzék a viszonyukat valamelyik csapattal.

„Teljesítmény terén, sebességben a Super Formula már nincs messze az F1-től, de tényleg jó lenne már egyszer kipróbálni egy Formula-1-es autót is. A tavalyi évben elég komolyan kérdezősködtünk, de végül semmi sem történt. Néhány csapattal még most is tartjuk a kapcsolatot, itt-ott néha vezethetem kicsit a szimulátort, de elég nagy lépést jelentene helyet kapni a mezőnyben. Mindenesetre úgy gondolom, nem szerepelnék rosszul, ha megkapnám a lehetőséget” - mondta szerénytelenül.

Persze Rosenqvistnek nincs is semmi oka arra, hogy szégyenlősködjön saját teljesítményével kapcsolatban, hiszen eddig ahol megfordult, mindenhol erős visszhangot hagyott maga után. A Formula-E-ben például már második futamán pole-t szerzett és dobogóra állt, eddigi produkciójával pedig a sorozat címvédője, Sebastien Buemi elismerését is kivívta, aki egy friss nyilatkozatban őt nevezte meg - saját maga mellett - a Formula-E legkiemelkedőbb pilótájaként.

rosenqvist2

„Jó ezt hallani” - reagált erre Rosenqvist. „Ő a legjobb versenyző a mezőnyben, ezért sokat jelent, hogy tőle érkezett ilyen megjegyzés. Tényleg egész erősen kezdtem az itteni bajnokságban, de vannak olyan dolgok, amiket megváltoztatnék, ha visszapörgethetném az időt. Eldobtunk néhány pontot magunktól, viszont ha abból a szemszögből nézzük, hogy újonc vagyok, akkor egész erősnek mondható a jelenlegi helyezésem.”

A párizsi negyedik pozíciójával a tabella 6. helyére ugró svéd egyúttal azt is elárulta, hogy csapatával, a Mahindrával már a következő szezonra is aláírta szerződését, tehát mindenképpen láthatjuk majd őt az indiai istálló színeiben a 2017-18-as idény során is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: