Steward
Gobodics Tamás
2017. szeptember 25. hétfő
Formula-E

Di Grassi győzelembe üldözte Buemit Monacóban

Rengeteg összeérést, egy nagyon furcsa balesetet és a leintésig tartó győzelemért folyó harcot hozott a Formula-E szezonjának ötödik versenye, ahol már megint a sorozat két gigásza, Buemi és di Grassi emelkedett ki a tömegből.

A rajt ugyan necces volt, mint ahogy minden versenysorozat számára az Monacóban, ám a mezőnynek most sikerült viszonylag simán eljönni, elkerülve a két évvel ezelőttihez hasonló tömegbalesetet az F1-es pályáétól eltérő 1-es kanyarban. Tolongás viszont volt rengeteg, a célegyenes utáni rendkívül éles jobboshoz érkezve sok autó összeért, de mégis mindenki biztonságban megúszta.

Az élen nem történt helycsere, Buemi megőrizte a vezetést di Grassi, Piquet és Vergne előtt, az ötödik pozícióba Heidfeldnek sikerült felkapaszkodnia. Az első három helyezett között folyamatosan nőttek a különbséget, Buemi az 51 körös versenytáv egyharmadához érve már négy másodperc körüli előnnyel rendelkezett brazil riválisával szemben, ám hátrébb bőven volt akció.

 C_s8WLcVwAUbe8w

Az első balesetet Sam Bird szenvedte el, aki a szalagkorláthoz csapta az autóját az Uszoda környékén - noha tovább tudott haladni, a felfüggesztése megsérült, így a bokszba kellett hajtania, ahol a szerelők hosszú perceken át ügyködtek az autóján, amit végül nem kellett kicserélnie a britnek, tovább folytathatta a versenyt, immár a leggyorsabb körért járó egy pontra koncentrálva (amit végül be is gyűjtött). A DS Virgin drámája ezzel nem ért véget: ahogy Bird távozott, Jose Maria Lopez érkezett meg a szerelők elé, akinek a rajt utáni koccanások miatt az első és a hátsó vezetőszárnyát is le kellett cserélnie azok veszélyessége miatt. A csapat esélye ezzel nagyon gyorsan elszállt egy jó eredményre.

Az előzés rendkívül nehéznek bizonyult, de azért voltak próbálkozások a mezőny első felében: Rosenqvist Engel sarkában loholt, Abtnak pedig sikerült elmennie egy merész manőverre Frijns mellett a hajtűben, ahol a pálya visszacsatlakozik az F1-es vonalvezetéshez.

Ehhez hasonló megmozdulásra készült Jean-Eric Vergne is Nelson Piquet ellen, aminek tétje a dobogó volt, de a brazil mindig remekül zárta a belső ívet, így a Techeetah pilótája a külső íven 180°-os fordulatot megtéve nem kerülhetett elé. Második kísérlete már jobban sikerült, ekkor a kanyar kijáratánál is Piquet mellett tudott maradni, az első szezon bajnoka azonban továbbra sem hagyta magát. A szűk kanyar végén elfogyott a hely Vergne számára, így a két autó összekoccant, a francia pedig ottmaradt a szalagkorlátban, ezzel újabb biztatóan induló versenye ért idejekorán véget.

A 22. körben jártunk, amikor a baleset miatt pályára lépett a biztonsági autó, és bár ez még valamivel féltáv előtt történt, taktikai szempontból mégis mindenki számára célravezető volt ekkor megejteni az autócserét, amit a mezőny meg is tett.

Az újraindulást követően Nick Heidfeld találta magát a harmadik helyen, aki korábban egyedüliként ki tudta használni Piquet megingását a baleset során. Az élen ezúttal Buemi nem tudott annyival elnyúlni di Grassitól, ráadásul a brazil tíz körrel a vége előtt elkezdte ledolgozni a hátrányát, és hamarosan megérkezett bajnoki riválisának nyakára. Bár ez egy kiélezett csata esélyét is belobogtatta, a kockás zászlóig nem tágító di Grassi nem kockáztatott meg egy rizikós manővert a túlságosan is közeli falak szorításában, így végül megelégedett a második hellyel a szezon eddigi öt futamából negyedik győzelmét arató Buemi mögött, aki ezzel ismét elkezdte építgetni előnyét a tabellán.

A harmadik helyre Heidfeld jött be, aki ezzel negyedik dobogóját szerezte a Formula-E-ben, a közvetlen üldözőbolyban pedig már nem változott a sorrend a verseny második felében: Piquet, Engel, Rosenqvist és Abt egymáshoz képest szorosan futottak be a 4-7. helyeken. A második futamát teljesítő Esteban Gutierrez négy pontot szerzett a 8. hellyel, az Andrettinek jutott kettő da Costa révén, a tizedik pedig az elrontott időmérő után a mezőny végéről felzárkózó Nicolas Prost lett.

Megszokhattuk, hogy mostanság hosszú szünetek szoktak lenni a Formula-E két versenyhétvégéje között, innentől azonban már tényleg felpörög a bajnokság. Olyannyira, hogy már a következő szombaton jön is a folytatás a Párizs ePrix-vel.

 

A Monaco ePrix végeredménye:

C_tw5hVXkAE2cL0

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?