DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Formula-E

A Ferrari komolyan gondolja a Formula-E-hez történő csatlakozást

A maranellói márka neve a közelmúltban többször szóba került az elektromos sorozat kapcsán, a cég elnöke, Sergio Marchionne pedig továbbra is elszánt azt illetően, hogy hamarosan ezen a platformon is képviseljék magukat az F1 mellett.

A Formula-E népszerűségét és fontosságát jól jelzi, hogy nem csak olyan, több sorozatban is érdekelt gyártók választják a sorozatot, mint az Audi, a Renault, vagy a Citroen, de annak a Ferrarinak is felkeltette érdeklődését, mely az elmúlt 67 év alatt valóságos szinonimájává vált a Forma-1-nek. „Mindenképp szerepet kell vállalnunk a Formula-E-ben, mert egyre nagyobb a hangsúly az elektromosságon a hibridizáció miatt, ez pedig hamarosan a mi jövőnk része is lesz” – nyilatkozta nemrég Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke az FIA AUTO-magazinjának.



„A hibridizáció kulcsfontosságú a Ferrari számára. Persze a szabályok nyomás alá helyeznek minket, de ezeket a célokat másképpen is elérhetjük. Egy olyan kihívás előtt állunk, amelyben a hibrid technológia már nem csak a károsanyag-kibocsátás szempontjából lesz létfontosságú, hanem teljesítmény terén is. Már építettünk hibrid szuperautót, a LaFerrarit, és jövőbeli modelljeinkben is megtalálhatóak lesznek az új technológiák, úgy mint az elektromosság.”

Az Autosport szerint a Ferrari gyári erőkkel történő csatlakozására még legalább 2022-ig várni kell, a belépés pedig egyik leányvállalatával, például a Fiattal történhet meg – a márka nemrég mutatta be a 100%-ig elektromos hajtással rendelkező 500-as modelljét. A szerepvállalás partnere lehet az orosz Kaspersky szoftvercég, amely hírek szerint komolyan fontolgatja a Formula-E-s bemutatkozást – a cég az F1-es csapat támogatása mellett a Scuderia F2-es és GP3-as reménységeit szponzorálja, a Kaspersky Racicnggel pedig GT3-as autókat indítanak a Blancpain GT Seriesben.

További hír, hogy a Kaspersky lehet a Formula-E 12. csapata a 2019/20-as szezontól (a 11. az egy évvel korábban bemutatkozó Mercedes lesz), s noha a sorozat főnöke, Alejandro Agag nem erősítette meg a Ferrari érdeklődését, annyit elmondott, hogy „itt az ideje, hogy találkozzak Mr. Marchionnéval.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: