Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. április 27. csütörtök
Formula-E

Nincs orvosság: Buemi ismét mindenkit megevett

Sebastien Buemi és az e.dams-Renault tovább folytatták az elképesztő menetelésüket és háromból harmadik győzelmüket aratták a Formula-E Buenos Aires-i fordulóján. A pole-ból induló di Grassit Vergne is megelőzte.

A rajt ezúttal is simán zajlott, ráadásul komolyabb pozíciócserék sem történtek az első körben: Lucas di Grassi megőrizte az első helyet üldözői, Vergne, Buemi, Turvey és Piquet előtt, az első változás pedig csak mögöttük jött, ahol Felix Rosenqvist előre tudott ugrani két helyet. Adam Carroll Jaguarja a rajtrácson ragadt, így teljes pályás sárga zászlót rendelt el a versenyirányítás, ám ez még egy percig sem tartott, Carroll ugyanis el tudott indulni, így a csata is hamar folytatódhatott tovább. (A brit azonban rendkívül peches volt, hiszen elrugaszkodása után a saját maga által okozott virtuális safety car alatt lépte túl a megengedett sebességet, így áthajtásos büntetést kapott.)

jaguar_1

Ekkor pedig az élmezőnyben is rögtön rákapcsoltak, hiszen gyorsan változni kezdett a sorrend az első öt helyen. Di Grassi nem tudott elhúzni, ehelyett beigazolódott azon félelme, hogy a Renault-motoros autók legyűrhetetlen kihívást jelentenek majd számára. Vergne már a harmadik körben fogást talált az Abt Audit vezető brazilon, és néhány kanyarral később követte őt Buemi is. Pár perccel később Turvey is meg tudta előzni di Grassit, mögöttük viszont Piquet pozíciót vesztett Prosttal szemben. A francia aztán pár körrel később szintén megelőzte a pole birtokosát, aki így már csak az ötödik volt.

Az első két futamot megnyerő Buemi azonban nem akarta sokáig halogatni a döntést: tapadt Vergne-re, és a 6. kör kezdetén, a hajtűre fordulva ki tudta fékezni a franciát, így az élre állt és ellenállhatatlanul haladt zsinórban harmadik győzelme felé - hamar négy másodperces előnyt épített ki.

Az autócserék során az első két helyen nem változott a helyzet, mögöttük viszont az egy körrel a többség előtt kiálló Turvey veszített pár pozíciót, Prostot juttatva ezzel fel a képzeletbeli dobogóra. A két Mahindra tudott legjobban takarékoskodni az első autó energiájával, és mindenkinél legalább egy körrel később álltak ki, ám nem derült ki, mire mehetett volna ezzel az élmezőny nyomában loholó Rosenqvist: második autója nem indult be azonnal, így csak jelentős lemaradással, a 17. helyen tért vissza a versenybe, amivel esélyei el is szálltak.

C482_7eWIAAmYm6

A második autóval di Grassi megtáltosodott és hamar visszaelőzte Prostot, majd a következő körökben Bueminél és Vergne-nél is gyorsabb köröket autózott. Ezután a középmezőnyre helyeződött át a figyelem, ahol Heidfeld, Sarrazin, a két Andretti és az elrontott időmérő miatt hátulra szorult Lopez mutattak be több látványos manővert egymás ellen. A Mahindra napját megpecsételendő aztán Heidfeld még kapott egy utólagos időbüntetést a bokszutcai minimumidő be nem tartása miatt.

Az élen a hajrában már nem történt dráma, Buemi három másodperces előnyt őrzött meg a leintésig, így az idei harmadik futamot is megnyerte, ezzel tovább folytatta az alapozást ahhoz, hogy pontelőnye a júliusi New York-i dupla kihagyása esetére is kitartson. Ezúttal Vergne számára is kijött a lépés és az Aguri hamvaira épült Techeetah első dobogóját szerezve második lett, di Grassi pedig végül felfért a pódium alsó fokára - noha az autócserék során felmerült vele szemben a veszélyes kiengedés gyanúja. A másik e.dams-Renault-val Prost szintén harmadszor is ugyanazt az eredményt szerezte, ő megint negyedik lett, megelőzve Piquet-t és az utolsó körökben öldöklő küzdelmet lezavaró két Dragon Racing-pilótát, akik közé a leintésig be tudott férkőzni Daniel Abt. Mitch Evans a végén csúszott vissza és esett el a Jaguar első pontszerzésétől, így Turvey és Lopez zárta a pontszerzők sorát.

A leggyorsabb körért járó egy pontért érdekes módon azok versengtek, akik a helyezésekért már nem voltak harcban: Rosenqvist, és a meghibásodás miatt korai autócserére kényszerülő Sam Bird már csak egy-egy gyorskörre fókuszáltak, végül a svéd vitte el ezt a vigaszdíjat.

A szezon április 1-jén folytatódik Mexikóban, az Autodromo Hermanos Rodriguez versenypálya Formula-E-re átalakított verzióján.

 

A Buenos Aires ePrix végeredménye:

16649164_1420069134699630_1127371740679175978_n

Olvastad már?