DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Formula-E

Jaguar: Ha egyből nyerünk, baj van a sorozattal

Különös olyan nyilatkozatot olvasni, amelyben a csapat kijelenti, hogy kifejezetten nem örülne, ha túl sikeresen indítaná a szezont, ám a Jaguar Formula-E-csapatánál valójában nagyon is észszerű dolgokat mondanak.

A Jaguar új csapatként csatlakozott az elektromos versenysorozathoz, amely harmadik szezonját az előttünk álló hétvége vasárnapján kezdi meg Hong Kongban. A brit istálló érkezése azáltal vált lehetővé, hogy a második idény kezdetén Jarno Trulli csapata bedőlt, így felszabadult egy hely a tízszer két autó nevezését engedélyező mezőnyben.

CtOPMv0WEAQOzuL



Az autósportok világába a 2004-es F1-es kiszállás után visszatérő márka a Williams Advanced Engineeringgel karöltve érkezik meg a sorozatba, ám mivel helyüket csak tavaly decemberben erősítette meg az FIA, nem volt túl sok idejük felkészülni a nyári tesztszezonig. A csapatnál tisztában vannak vele, hogy az újszerű elektromos technológia kiismerése terén több mint egyéves hátrányban lesznek a riválisaikkal szemben, és egyelőre a munkamódszerek is mindenki számára újdonságként hatnak.

Érdekesség, hogy a Jaguar személyzetében csak egyvalaki van jelenleg, aki már rendelkezik korábbi tapasztalattal a sorozatból. Ő Adam Carroll versenymérnöke, Patrick Coorey, aki a DS Virgintől igazolt át a holtszezonban.

Bár a csapat a kezdetektől tisztes helytállásra készül Carroll és másik pilótájuk Mitch Evans segítségével, a versenyigazgatója, Craig Wilson szerint ha rögtön az élmezőnyben kezdenének, az nem róluk festene jó, hanem a sorozatról rossz képet.

„Ha azonnal képesek leszünk a győzelemre úgy, hogy korábban nem voltunk részesei a bajnokságnak, az azt fogja jelenteni, hogy valami baj van a formulával” - fogalmazta meg érdekes meglátását Wilson. „A sorozat közegében hatalmas a versengés. Tisztában vagyunk vele, hogy csak jelentős munkával juthatunk el arra a pontra, amikor beléphetünk a legnagyobbak játszóterére. Ez izgalmas kihívást jelent számunkra, ám az első néhány versenyen csak az lesz a célunk, hogy megbízhatóak és versenyképesek legyünk.”

„Elég hosszú időt töltöttünk már a motorsportban ahhoz, hogy tudjuk, butaság lenne azt gondolni, hogy az első futamtól kezdve dominánsak lehetünk.”

A harmadik szezon előtt a tesztek alapján ismét a címvédő Renault e.dams lehet a favorit, de az Audi Sport Abt és a DS Virgin is bőven lőtávolon belül van a hozzájuk képest.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: