DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F2/F3

A Pirelli szerint nehezebb lesz a GP3-nál az új, össznépi F3

2019-ben új F3-as bajnokság lép a GP3 helyébe, ezzel kapcsolatban pedig Mario Isola, a Pirelli szakembere azt valószínűsíti, hogy nehezebb lesz benne vezetni az autókat, mint az elődsorozatban.

2019-re megszűnik az F3-as Európa-bajnokság, illetve a GP3 is, hogy új, egységes Formula-3-as liga léphessen a helyébe az FIA szervezése alatt. A vezetőséget tekintve nem lesz változás, a sorozat élén az a Bruon Michel áll majd, aki a GP3 ügyes-bajos dolgait is intézte az évek során.

Ami az autókat illeti, ezektől azt várja mindenki, hogy sok tulajdonságuk megmaradjon, a motor és a váltó például ugyanaz marad, amit a Dallara GP3-16-osokban használtak, amivel ez kiegészül, az a nagyobb leszorítóerő, illetve a változatosabb beállítások.

A gumikat a Pirelli szállítja majd, amik Mario Isola, a gyár szakembere szerint gyorsabban kopnak majd, mint a GP3-ban használt változatok. „Külön gumit fejlesztettünk ki az új F3-as bajnokságnak, ugyanis az új autók néhány tulajdonsága egészen más a korábbiakhoz képest. A promóter nagyobb kopást kért, hogy az autók a jelenleginél túlkormányzottabbak legyenek, ennek érdekében pedig más lett a gumi konstrukciója, valamint a keverékek is eltérnek.”

04118002_589



„A csapatok persze korrigálhatnak a beállításokon, de a cél az volt, hogy az autókat nehezebb legyen vezetni. Hogy több múljon a tehetségen. Az autó egyébként nem áll messze a GP3-as változatoktól, így elméletben használhattuk volna a régi gumikat is. De mivel mégis új az autó sok mindenen, ráadásul a promóter is ezt kérte tőlünk, úgy döntöttünk, belevágunk egy új gumi fejlesztésébe.”

Megváltozik több más dolog is. „Edzéseken és időmérőn például a teljes leszorítóerő-kapacitást használhatják majd a versenyzők, de a versenyeken meg lesz határozva a maximálisan beállítható dőlésszög” - mondta el ezzel kapcsolatban a napokban Didier Perrin, a sorozat leendő technikai főnöke.

Az autót Ben Hanley tesztelte már Jerezben, Bahreinben és Abu Dhabiban is, a csapatok a hónap végén, február 20-án, a Paul Ricard-on rendezett shakedownon kapnak egy-egy autót. Hivatalos teszteket szintén itt, valamint Barcelonában és a Hungaroringen rendeznek a hivatalos szezonkezdet előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: