Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 17. kedd
F2/F3

Először bizonyított, sérülést akadályozott meg a halo

A királykategóriában még nem, a Formula-2-ben viszont már megmutatta hatékonyságát az idén bevezetett új biztonsági elem, a halo. Tadasuke Makinót saját elmondása szerint ez óvta meg a sérüléstől.

A tavalyi szezon végén, mikor biztossá vált, hogy 2018-tól kötelezővé válik a sokak által előnytelen kinézetűnek titulált fejvédő elem, a halo, szinte egyöntetű kritikacunami zúdult az FIA-ra, hogy mennyire elcsúfítják a formulaautók kinézetét. A Nemzetközi Automobil Szövetség azonban nem engedett, mondván ha ez a módja annak, hogy pilótákat óvjanak meg az esetleges súlyos sérüléstől, akkor így fognak kinézni az autók.

Bár a negatív hangok szerint például Felipe Massa 2009-es hungaroringi baleseténél a halo sem segített volna, úgy tűnik az FIA jól döntött, a barcelonai versenyhétvége Formula-2-es sprintversenyén ugyanis Tadasuke Makinót nagy valószínűséggel ez az eszköz mentette meg a sérüléstől, mikor összeakadt honfitársával, Nirei Fukuzumival.

A japán pilóta a Motorsport kérdésére igennel felelt, mikor az újságíró azt kérdezte, hogy vajon közrejátszott-e a halo a sérülés elkerülésében.

„Mikor először ültem halóval felszerelt autóban, azt gondoltam, ez nem valami jó, mert nehézkes a kilátás. De ma már egész más a véleményem erről" ‒ mondta Makino. „Most már értem, miért volt szükség a halóra. Nem is tudom, hogy mi történt volna nélküle, talán a kerék a sisakomban landolt volna. Nagy meglepetés volt számomra, hogy a haló ennyit jelent.”

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting megerősítette, további vizsgálatokat fognak indítani, hogy kiderítsék, mi lett volna ha Makino autóján nincs halo.

„A képek tanúbizonysága szerint ha nem lett volna halo, súlyos következményei lettek volna az esetnek. Épp ott vannak sérülésnyomok a fejvédőn, ahol nyomástesztet végeztünk. Ki nem jelenthetjük, hogy életet mentett az eszköz, de a nyomok arra utalnak, hogy e nélkül csúnya vége lett volna a balesetnek” ‒ mondta Whiting.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?