DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Ugyanaz a motorhiba harmadszor a Renault-nál

Nem volt még tiszta hétvégéje 2019-ben a Renault-nak. A Kínában fellépő motorhibát ugyanúgy az MGU-K problémája okozta, mint a korábbi két helyszínen, bár lehet, hogy kivédhető lett volna.

A mélyebb vizsgálatokkal még nem végeztek, de az eddigi ellenőrzések alapján a Renault úgy véli, az újabb verzióra cserélt MGU-K komponens adta be a kulcsot egy szoftverhiba miatt. A francia gyártó még Carlos Sainz ausztráliai esetét követően kényszerült frissíteni az alkatrészt.

A spanyol pilótánál már az új, a gyári istálló versenyzőinél viszont még az eredeti variánst láthattuk Bahreinben, aminek azonban egy csúnyán kinéző, kettős kiesés lett a vége, miután a verseny utolsó köreiben szinte méterre pontosan ugyanott megállt Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg autója is.

Kínára már Lando Norris és a gyáriak is lecserélték az eszközt, ám a váltás egy szoftverproblémát hordozott magában, ezért volt kénytelen ismét kiállni a versenyből Hülkenberg. „Túl korai megmondani, mi történt pontosan. Melbourne-ben problémánk akadt és a gyors reakció hozhatta magával a további bajokat” – nyilatkozta Cyril Abiteboul Renault-főnök.

A Renault-nál még mindig probléma a megbízhatóság


„Nem volt elég időnk tökéletesen kitesztelni, ez nem mentegetőzés, ezek a tények. A többi autónk gond nélkül használta ugyanezt az egységet, 5000 kilométeres tesztet hajtottunk végre korábban rajta, de ezek szerint az egyik módot, szoftverhiba miatt nem bírta el.”

„Valószínűleg nem kell most hirtelen kapkodnunk Baku előtt, az eszközön belül történt valami, de úgy véljük, a Nico által használt MGU-K fizikálisan nem sérült, csak szoftverhibára gyanakodunk. Szoftveresen is meg kell változtatni a beállításokat, hogy megfelelően kezelje a kicserélt, új alkatrészt. Már a versenyen megpróbáltuk megoldani a problémát, de a teljes újraindítás sajnos nem sikerült.”

„Ha ebben a pillanatban valaki vezetni szeretné az autót, simán menne, tökéletesen működik! Tipikus programozási hiba, mint amikor valami lefagy és újra kell indítani. Már a pályán megpróbáltuk, de akkor még nem ment. Mindenesetre minél előbb a végére kell járnunk az ilyeneknek, hogy ne hozzuk magunkat nehéz helyzetbe a sorozatos meghibásodások miatt” – tette hozzá Abiteboul.

A megbízhatóság terén nem áll túl jól a Renault szénája, nem az első és nem a második eset, hogy motorhiba miatt nem látja meg egy gyári, vagy egy McLaren-versenyző a kockás zászlót idén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: