DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Puskagolyóhoz hasonlítják a Red Bullnál a Ferrarit

Egyenesekben nincs párja a Ferrarinak a 2019-es szezon elején: most már nem csupán a Mercedesnél, hanem a Red Bullnál is így vélekednek. Az RB15 a két másik élcsapat szintjén állt pénteken, legalábbis Verstappen alatt.

A Kínai Nagydíj edzésnapját leggyorsabbként záró Valtteri Bottas elmondása szerint az egyenesekben a Ferrari az úr, de a legtöbb kanyarban a Mercedes volt gyorsabb Sanghajban. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a fegyverek és a pénz világából vett hasonlatokkal illusztrálta az SF90 egyenes vonalú sebességét.

„Kiváló munkát végeztek, puskagolyóhoz hasonlóan gyorsak egyenesekben, emellett természetesen sok szárnyat használnak. A mi feladatunk elkapni őket, de jelenleg pillanatban ők az aranystandard. Még a Mercedeshez képest is lenyűgözőek” – fogalmazott a Sky Sportsnak Horner.



A csapatvezető szerint a Honda-motorra váltással ők is javultak, de kérdés, hogy mire lesz elég ez a szintén fejlődő riválisok ellen: „Előreléptünk, de nem tudjuk, hogy ugyanannyit-e, mint a többi csapat. Kétségtelen, hogy közeledünk. A Honda kemény munkát végzett a tél során, amit pedig jó látni, hogy jobban teljesítünk az időmérőn, mint a futamon. Az év során érkező újabb motorokkal pedig ez pedig csak javulni fog tovább.”

A második szabadedzésen Max Verstappen harmadik helyet szerzett úgy is, hogy hibázott az utolsó kanyarban – enélkül Horner szerint hasonló köridőt futott volna, mint az első két helyen végző Valtteri Bottas és Sebastian Vettel. Pierre Gasly azonban továbbra is messze van csapattársától, ráadásul kisebb csapatok versenyzői is rendre megelőzik: az első edzést 7., a másodikat 10. pozícióban zárta.

„Nagyon jól ment a mai nap, jó az egyensúly és nincs sok problémánk, ezért boldog vagyok” – nyilatkozta a Red Bull sajtóanyagában Verstappen. „Természetesen volt egy kérdőjelünk Bahrein után, de mindannyian biztosak voltunk abban, hogy ha megoldjuk a problémát, sokkal közelebb leszünk, ami látható is” – nyilatkozta a holland, aki egy másik értékelésében a lágyabb gumik túl gyors kopására hívta fel a figyelmet.

„Volt egy nagy forró pillanatom a harmadik szektorban a leggyorsabb körömön, ami időbe került” – mondta a két szabadedzés többségében tesztelő Gasly. „Emiatt a köridő nem igazán reprezentatív. Mindig többet szeretnék, viszont mondhatjuk, hogy elégedett vagyok a mai programmal, mivel az irány jó, Max pedig megmutatta az autó potenciálját.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: