DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Drasztikusan jobban kopó Pirellik jöhetnek jövőre

Az F1 vezetői azon igyekeznek, hogy minél több izgalmat vigyenek a sportba. Ennek érdekében az abroncsok kopásának mértéke alaposan megnőhet 2020-tól, a Pirelli azonban ezt nem szeretné.

Az utóbbi években megszokhattuk, hogy szinte folyamatosan kritikákkal illették a Formula-1 hivatalos gumiszállítóját, a Pirellit. Előfordult, hogy az volt a gond, hogy az abroncsok túl hirtelen koptak el, néha az volt a probléma, hogy túlságosan tartósak és egy kerékcserével végig lehet menni egy teljes versenytávot.

2013-ban a mostanihoz képest jóval kevésbé voltak tartósak a Pirellik (mivel ezt kérték a gyártótól), ugyanakkor ez nem várt veszélyekhez vezetett (többen is óriási sebességnél kaptak durrdefektet, ez leginkább a Brit Nagydíjon csúcsosodott ki), ezért letértek erről az útról.

Most ismét asztalra került egy tervezet, miszerint a Pirelli gyártson olyan abroncsokat 2020-tól, amelyeknek sokkal gyorsabban elfogy a tapadásuk, mint a jelenlegieknek. A hírek szerint a gumiszállító vonakodik teljesíteni ezt a kérést, úgy vélik, ez nem a jó irány.

Tavaly újították meg a gumiszállítási szerződést, egyedüli gyártóként látja el a Formula-1-es csapatokat az olasz vállalat. Az eddig kiszivárgott információk alapján a versenytáv 10%-ának megtétele alatt legalább két másodperccel kellene, hogy lassuljon a pilóta a gumik miatt.

2020-tól jönnek a sokkal jobban kopó Pirellik, vagy sem?


„Az FIA által kibocsátott dokumentum alapján sokkal komolyabb gumikopást kellene előidéznünk. Folyamatos tárgyalásban állunk az FIA-val és az FOM-mel is, valamint az istállók is tudnak már a tervekről” – nyilatkozta Mario Isola a RaceFans.net szakportálnak.

„Végignézve azonban az elmúlt évek történéseit, mi úgy véljük, valószínűleg nem ez a helyes irány. Megpróbáltunk agresszívebb módon közelíteni azzal, hogy csak három keveréket lehet idén választani, de a csapatok inkább visszafogták a tempót, hogy ezzel együtt is egyetlen kerékcserével meg lehessen úszni a teljes versenytávot.”

„A legkeményebb keveréket nem is használják a csapatot, csak a kötelező egy szettet kérik eddig, a két lágyabbal dolgoznak szinte végig. Nehéz kérdés, ha lenne egy igazán agresszív lágy keverék, az megint a középmezőnynek jelentene problémát, mivel a topcsapatok a közepes gumikkal igyekeznének kvalifikálni magukat, a lágyat használók számára hatalmas hátrány lenne ez a versenyen. Nincs egyelőre tökéletes megoldás. Szimulációkkal próbáljuk kikövetkeztetni, milyen szintű kopás hozná a legjobb versenyt” – tette hozzá Isola.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: