DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Sainz: A Haas fél másodperces előnyben

A spanyol szerint a középmezőnyben a Haas-Ferrari uralkodik, jelentős előnnyel a riválisok előtt. A dolog szépséghibája, hogy még így sincs semmi esélye elkapni a három topcsapatot, akkora a szakadék.

Szoros a középmezőnybeli harc a Formula-1-ben, ezt már tavaly is konstatálhattuk. Az idénynyitón azonban Romain Grosjean és Kevin Magnussen tempója ijesztő volt a közvetlen riválisoknak, köztük a McLaren-Renault-ban versenyző Carlos Sainznak. Számításaik alapján ugyanis az amerikai istálló megugrott egy fél másodperccel a középmezőny elé.

A McLaren ugyan bizakodhatott Lando Norris remekbe szabott időmérős eredménye után, hogy erős pontszerzéssel zárhatja 2019 első versenyhétvégéjét. A sors azonban közbeszólt, az újonc beragadt a kopott gumikkal futó Antonio Giovinazzi mögé és annyi időt veszített, mire meg tudta előzni, hogy a bokszmunkát később elvégzők szinte mind előtte maradtak.

Sainznál már a verseny elején tönkrement a Renault-motor egyik komponense (MGU-K), így a wokingiak pont nélkül maradtak. A spanyolt azonban aggodalommal tölti el, hogy az időmérő edzésen annyival gyorsabbnak bizonyult a két Haas, hogy ezt az öt tizedes differenciát nem lehet csak úgy behozni.

Sainz pesszimista, hogy utolérhetik-e a Haast idén


„Egyedül a Haas tudott megugrani, ők azonban túlságosan is messze előttünk és a teljes középmezőny előtt járnak. Tavalyhoz képest az egyetlen negatívumot abban látom, hogy a Haas ezúttal túl távolra került tőlünk. Több, mint fél másodpercről beszélünk, ennek a hátránynak a behozása még erős fejlesztési tempó mellett is nagyon nehéz feladatnak ígérkezik” – idézi Sainzot a Crash.net szakoldal.

„Ők sem ülnek a babérjaikon, így legalább hét-nyolc tizeddel kellene gyorsulnunk belátható időn belül, ami egyetlen kört tekintve igen tetemes. Úgy számolok, hogy ebben az évben nagyon nehéz lesz a Haast elkapni az időmérőkön. Azt nem mondom, hogy a futamokon is, de normál versenykörülmények között bárkinek rendkívül nehéz lesz.” A Ferrarival kötött szoros szövetség kezd igazán megmutatkozni az Alfánál és a Haasnál is, ami ellen igyekeznek lobbizni a riválisok.

„Igyekszem nem nézni a számokat, de ha ránézek a köridőkre, azért megvannak a becsléseim, főleg, hogy mennyire jól mentek hozzám és csapattársamhoz képest is. Durva számításaim vannak, nem pontos számok, a fél másodperc rengeteg, de meg fogjuk próbálni” – tekintett előre némi pesszimizmussal a spanyol versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: