DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Red Bull: Messze vagyunk az ideális autótól

A karosszéria hiányosságai miatt raliautóhoz hasonlította az RB 15-ös viselkedését Helmut Marko, ám hozzátette, a problémák gyorsan orvosolhatóak. A Hondának továbbra is a dicséretek járnak.

Azt még korai lenne taglalni, hogy 2019-ben a Red Bull képes lesz-e legyőzni a Mercedest és a Ferrarit, ám az biztos, hogy a csapat évek óta nem fejlődött annyit, mint idén a Honda-erőforrással. A négyszeres világbajnok csapat 2014 óta most először állhatott fel az Ausztrál Nagydíj dobogójára, ami sokat elárul az új együttműködés eredményességéről, pedig az idei csomag még messze van az ideálistól. Helmut Marko árult el részleteket a színfalak mögül.

 redbull-action-ausztralia1-olle



„A motor szempontjából ideális hétvégénk volt, az első naptól a versenyig végig jól teljesített. A karosszéria területén azonban vannak elmaradásaink, bizonyos szintig azért, mert [Pierre] Gasly olyan alapvető alkatrészeket tört össze Barcelonában, amelyekből csak egy darabbal rendelkeztünk, így nem tudtuk megjáratni a teljes csomagot” – magyarázta a csapat tanácsadója, aki ennek egy szemmel látható következményét is elárulta. „Láthatták a harmadik szabadedzésen [Max] Verstappent. A hármas-négyes kanyarban a kerekei őrülten viselkedtek, húzták maguk után a gumicsíkot, mint egy ralikrossz autó. Messze vagyunk a karosszéria ideális teljesítményétől, de mindent meg tudunk oldani rövid időn belül.”

verstappen-ausztralia-podium1-olle

Verstappent a problémák ellenére a harmadik helyen intették le, 22 másodperccel a futamgyőztes Mercedes mögött, ám 35-tel a mögötte érkező két Ferrari előtt. Ebből Marko egyelőre nem vonna le messzemenő következtetéseket. „Talán még a Mercedes sem tudja, miért volt ennyire gyors. Hívjuk ezt a Melbourne-effektusnak. A pálya hőmérséklete 40-44 fok között volt, ami 15-tel magasabb, mint Barcelonában. A valós teljesítményeket úgy gondolom, hogy a következő pályákon fogjuk meglátni.”

A csapat szerint olyan tempóval fejlődik a japánok erőforrása, hogy az év második felében akár még rajtbüntetést is megérhet egy újabb specifikáció bevetése. „Brutálisan fejleszt a Honda. Ha a harmadik erőforrás után úgy látjuk, hogy még több lóerőhöz férnénk hozzá, akkor bevállalnánk a negyediket. Ez nem a megbízhatóságról szól, ha 10-15 kilowattnyi [13-20 lóerőnyi] pluszról van szó, akkor elfogadjuk a büntetést” – idézte Markót az Autosport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: