DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

A Ferrari korrigálta az ausztráliai hibákat

A Ferrari az elmúlt bő egy hetet az Ausztrál Nagydíjon észlelt hibák feltérképezésével és kijavításával töltötte. Mattia Binotto, az olaszok csapatfőnöke ezért arra számít, Bahreinben már megmutathatják, mire képes valójában az SF90.

A téli tesztek során hiába tűnt a Ferrari az idei szezon legesélyesebb istállójának, az év első futamán, az Ausztrál Nagydíjon az olasz alakulat csak a negyedik és ötödik helyet szerezte meg az Albert Parkban, közel 58 másodperces hátrányban a győztes Mercedes és Valtteri Bottas mögött. Sebastian Vettel ezért már a leintést követően úgy nyilatkozott, a soron következő Bahreini Nagydíj előtt rendkívül fontos lesz az, hogy megtalálják, mi állt jelentős lemaradásuk hátterében. Az SF90 ugyanis elmondása szerint elsősorban a kanyarokban volt nagyon lassú.

Mattia Binotto legfrissebb nyilatkozata alapján a Ferrari elvégezte az Ausztráliában kapott házi feladatot, és arra készül, Szahírban már megmutathatják az autó teljes potenciálját. „A szahíri pálya merőben más karakterisztikákkal rendelkezik, mint a melbourne-i” – kezdte az olasz. „Az elmúlt időszakot ezért azzal töltöttük, hogy megpróbáltuk felmérni, megérteni és kijavítani azokat a területeket, ahol Ausztráliában gyengén teljesítettünk. Ez ugyanis azt eredményezte, hogy nem tudtuk megmutatni, mire is vagyunk képesek valójában.”



„Arra számítunk, Bahreinben már érezni fogjuk ezen javítások hatását, ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, az ellenfeleink is ismét nagyon erősek lesznek" – mondta Binotto, hozzátéve, a vérszegény szezonkezdés csak éhesebbé tette az egész csapatot a sikerre, ezért „már mindannyian nagyon várjuk, hogy újra versenyezhessünk.”

Vettel, aki eddigi négy győzelmével a jelenlegi mezőnyből a legtöbbször állhatott a bahreini dobogó lemgasabb fokán, illetve a pole-pozíciók tekintetében is a német tudhatja a legtöbbet a neve mellett, elmondta, ezúttal sem számít könnyű hétvégére, hiszen a szahíri aszfaltcsík a pilóták számára is hatalmas kihívást jelent. „Mivel a pálya a sivatag közepén fekszik, és a szél elég sok homokot fúj be az aszfaltra, ezért nem egyszerű megtalálni a megfelelő ritmust, mert minden megtett kör különbözik az előzőtől. Ez pedig főként az időmérőn lehet döntő tényező. Így a hibalehetőség is sokkal magasabb ezen a pályán, mint általában, mert elég egy megcsúszás és az egész kör mehet a kukába” – jellemezte a bahreini pályát a négyszeres világbajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: